معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان گفت: مدیران پنج دفتر گردشگری عراق قرار است در سفر به کرمانشاه از جاذبه های گردشگری استان بازدید کنند.
کد خبر: ۱۰۰۹۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳ 17 November 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا علی صابر بااشاره به بازگشایی مرز پرویزخان برای تردد گردشگران خارجی، اظهار کرد: باتوجه به هم مرزی کرمانشاه با کشور عراق در نظر داریم به مقصدی برای گردشگران این کشور تبدیل شویم.

وی افزود: در این راستا به دنبال این هستیم تا جاذبه های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و... کرمانشاه را به دفاتر و فعالین گردشگری این کشور معرفی کنیم تا گردشگرانشان را به سمت کرمانشاه سوق دهند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی کرمانشاه با بیان اینکه مذاکراتی با پنج دفتر گردشگری عراق برای بازدید از ظرفیت های گردشگری کرمانشاه انجام گرفته، گفت: قرار است مدیران این دفاتر گردشگری در آینده ای نزدیک به کرمانشاه سفر داشته باشند و چند روزی را در استان ما اقامت کنند.

وی افزود: باتوجه به پتانسیل های خوب کرمانشاه در بحث توریسم سلامت، روی این نوع از گردشگری برای جذب گردشگران خارجی تمرکز ویژه داریم، بگونه ای که در مدت زمان حضور مدیران دفاتر گردشگری عراق برنامه بازدید آنها از بیمارستانهای استان که دارای هتلینگ هستند را خواهیم داشت که هماهنگی های لازم با دانشگاه علوم پزشکی در این رابطه انجام گرفته است.

صابر با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از بیماران عراقی که برای درمان به کشورمان سفر می کنند با عبور از کرمانشاه به استان های دیگر می روند، گفت: در نظر داریم با معرفی زیرساخت هایمان ماندگاری این بیماران را در کرمانشاه داشته باشیم‌.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر توریسم سلامت، تلاش داریم با توجه به معرفی کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک، از این ظرفیت هم برای جذب گردشگران عراقی استفاده کنیم.

معاون گردشگری کرمانشاه در ادامه از برنامه ریزی برای سفر مسئولان استان به کشور عراق جهت برقراری تعاملات گردشگری خبر داد و گفت: براین اساس با استانداری کرمانشاه مکاتباتی داشته‌ایم تا سفری به کشور عراق و برخی استان های این کشور همچون استان گرمیان داسته باشیم و بتوانیم در راستای برقراری تعاملات گردشگری با آنها قدم برداریم‌.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار