جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا، با اشاره به اینکه چهار شهرستان استان در وضعیت قرمز قرار دارند گفت: این چهار شهرستان که استهبان، جهرم، سرچهان و ممسنی هستند کمترین میزان تزریق واکسن را داشته‌اند که شرایط این مناطق خطرآفرین است.
کد خبر: ۱۰۰۹۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱ 14 November 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: عبدالرضا قاسم پور افزود: علاوه بر این شهرستان‌ها، در شهرستان‌های جنوبی فارس نیز آمار تزریق واکسن نسبت به سایر نقاط استان کمتر است که لازم است شهروندان استان فارس با توجه به اثرگذاری واکسن هرچه سریع‌تر اقدام به تزریق واکسن کنند تا پس از اتمام دُز اول و دوم بتوانیم تزریق دُز سوم را نیز در همه گروه‌ها آغاز کنیم.
وی ادامه داد: البته هم اینک تزریق دُز سوم واکسن برای کادر درمان، افراد بالای ۶۰ سال، بیماران خاص و مشاغل پرخطر در استان در حال انجام است.
او بیان کرد: از مجموع ۳۶ شهرستان استان، به جز چهار شهرستان قرمز، هفت شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۶ شهرستان در وضعیت زرد و ۹ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

محدودیت‌ها در شهرهای قرمز پابرجاست


جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا، با اشاره به تداوم محدودیت‌ها در شهرستان‌های قرمز گفت: در سایر شهرستان‌ها همانند گذشته تعطیلی نداریم اما هم‌اینک طرح قرنطینه هوشمند که از چند هفته پیش به شکل آزمایشی در استان آغاز شده در حال انجام است و بر اساس آن خدمات در بخش‌های مختلف اداری، اصناف و همچنین حمل و نقل به کسانی ارائه خواهد شد که تزریق واکسن را انجام داده باشند.
قاسم پور گفت: در بحث فعالیت کارمندان نیز در شهرهای قرمز همانند گذشته دورکاری فعال است و اما در سایر شهرستان‌ها دورکاری کارمندان را نداریم و همه کارکنان در محل کار حاضر می‌شوند.
وی افزود: البته مادران باردار، مادران دارای فرزندان خردسان زیر ۶ سال، افراد مسن و افراد دارای بیماری زمینه‌ای بدون در نظر گرفتن رنگ بندی می‌توانند همچنان از مقررات دورکاری استفاده کنند.

تزریق افزون بر ۶ میلیون و ۲۳۱ هزار دُز واکسن در فارس


معاون استاندار فارس، با اشاره به تزریق ۶ میلیون و ۲۳۱ هزار ۲۶۲ دُز واکسن در این استان تا پایان روز شنبه ۲۲ آبانماه جاری گفت: از این تعداد ۳ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۱۳۳ دُز در نوبت اول و ۲ میلیون ۷۷۸ هزار و ۱۲۹ دُز در نوبت دوم تزریق شده است.
قاسم پور افزود: در مجموع تاکنون ۸۵ درصد دُز اول و ۶۹ درصد دُز دوم در استان تزریق شده است.

بستری روزانه کمتر از ۲۰۰ نفر


وی، تعداد بستری روزانه مبتلایان به کرونا در استان را کمتر از ۲۰۰ نفر دانست و افزود: هم‎اینک تعداد کل بیماران دائم و موقت استان یک هزار و ۵۵۰ نفر است و ضریب اشغال تخت های عادی به ۴۴ درصد و ضریب اشتغال تخت‌های ویژه هم به ۵۲ درصد رسیده است.
او گفت: درصد بهبود مبتلایان نیز ۹۷ درصد است و درصد مثبت شدن تست‌ها نیز که طی روزهای اخیر ۳۰ درصد بود به حدود ۲۳ درصد رسیده است.

بازگشایی مدارس با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی


جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا در خصوص نحوه فعالیت مدارس نیز گفت: تاکید ما بر بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان با رعایت دستورالعمل‌های کامل بهداشتی است.
قاسم پور افزود: هم اینک در مناطق روستایی و عشایری مدارس با رعایت کامل دستورالعمل‌ها بازگشایی شده‌اند و در هر نقطه استان چه مناطق شهری و چه روستایی و عشایری چنانچه دستورالعمل‌ها رعایت نشود اجازه برگزاری حضوری کلاس‌ها داده نخواهد شد.

جریمه ۶۰۴ هزار خودرو متخلف


معاون استاندار فارس گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا امروز ۶۰۴ هزار و ۷۹۵ خودرو شخصی در استان جریمه شده و ۱۰ هزار و ۷۲۰ واحد صنفی متخلف نیز پلمب شده‌اند.
قاسم پور افزود: تشدید نظارت‌ها در دستور کار قرار دارد و آمادگی کامل نیز برای مقابله با پیک ششم کرونا در استان وجود دارد.

برچسب ها: کرونا ، واکسن کرونا ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار