خطیب نمازجمعه جهرم گفت: توقیف نفت کش آمریکایی ضرب شست سپاه به استکبار بود و عزت، عظمت و قدرت ایران و نظام اسلامی را به رخ دنیا کشید.
کد خبر: ۱۰۰۶۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 06 November 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: حجت الاسلام «محمدحسین مدبر» شهر جهرم با اشاره به خبر غرورآفرین و مسرت بخش توقیف نفت کش آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه، گفت: بار دیگر نیروهای مسلح به طور مشخص یگان ویژه نیروی دریایی سپاه عزت، عظمت و قدرت مردم ایران و نظام اسلامی را به رخ دنیا کشید.

 

امام جمعه جهرم افزود: این اقدام ضرب شستی به استکبار جهانی نشان داد و جای تامل دارد چگونه می شود تعداد محدودی نیروهای نظامی آن هم با تعدادی قایق به جنگ ناوهای هواپیما بر آمریکا روند و از این عرصه و میدان پیروز بیرون بیایند.

 

وی با اشاره به اینکه بسیجی های ما گاهی اوقات با اسلحه «ژ-3» یا «کلاشینکف» به تانک های دشمن هجوم می بردند و حتی آنها را به فرار مجبور می‌کردند، تصریح کرد: رمز موفقیت رزمندگان اسلام، ایمان، خداباوری، شهادت طلبی و مرگ نهراسی است.

 

امام جمعه جهرم به تاکید براینکه آخرین چیزی که دشمن و شیاطین استکباری بر روی آن سرمایه گذاری می‌کند مسئله جان انسان ها است، عنوان کرد: آن ملتی که شهادت را برای خود افتخار می داند از چیزی نمی ترسد.

 

وی با اشاره به اینکه راهی که شهیدان جلو پای ما گذاشتند را باید قدر بدانیم و روی آن سرمایه گذاری کنیم، اظهار کرد: این درس را ملت ما از عاشورا گرفتند و شهدا راهی رفتند که اگر بخواهیم این راه بماند باید آن را زنده نگه بداریم.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه درسی که حضرت زینب (س) به بشریت داد این بود که راه امام حسین (ع) را زنده نگه بدارد و نگذاشت به دست فراموشی سپرده شود، گفت: باید راه و مرام شهیدان و درس عزت طلبی، نهراسیدن از مرگ و غیر خدا در زندگی ما موج بزند و این درس را به نسل های آتی منتقل کنیم.

 

وی با بیان اینکه از نیروهای دریایی و پاسداران که این عزت را آفریند قدردانی می کنیم، عنوان کرد: مدت ها بود که نفت ما را در خلیج فارس می دزدیدند و با مذاکره نتوانستیم آن را پس بگیریم که همت و پشتکار رزمندگان نیروی دریایی سپاه سبب شد تا همان نفت کش را رصد کرد و نفت را از چنگ آنها بیرون آورند.

 

امام جمعه جهرم در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه این هفته جهرم با اشاره به اینکه گاهی علم و مدرک بزرگترین مانع برای معنویت دین و ایمان است، تاکید کرد: علم که می تواند نور باشد گاهی اوقات سبب می شود انسان از معنویت و خدا دور و مانع انسان برای رسیدن خدا و معنویت شود.

 

وی با اشاره به اینکه با وجود توسعه علم و تکنولوژی در زمینه پیش بینی های هواشناسی اما خدا در قرآن فرموده عالم در دست خداست و بدون حکمت او هیچ کاری نشدنی نیست، عنوان کرد: اینکه هواشناسی پیش بینی کرده که باران نمی بارد دلیلی بر دعا نکردن ما نیست.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه دست خدا باز است و اگر بخواهد باران می بارد، گفت: پیش بینی های هواشناسی سبب نشود دست از دعا برداریم.

 

وی با تاکید بر اینکه دعا می تواند قضا و قدر و بلای قطعی را بردارد، اذعان کرد: قضا و قدر خداوند به وسیله دعا بر داشته می شود پس باید برای نزول باران رحمت الهی در مساجد و در نیمه های شب دعا کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار