مدیر جهادکشاورزی شهرستان کوار از کشت کلزا نشایی در روستای آباده ابگرم شهرستان کوار به مساحت ۲ هزار مترمربع خبرداد.
کد خبر: ۱۰۰۶۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵ 03 November 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: عبدالرسول جوکار مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار گفت:کشت دانه روغنی کلزا برای تولید پایدار گندم نیز ضروری است، زیرا این دانه روغنی در تناوب کشت با گندم سبب تقویت خاک، کاهش آفات و بیماری‌ها، استفاده بهینه از آب و در نهایت افزایش تولید گندم می‌شود.

او بیان کرد: نظر به اهمیت کشت گیاهان روغنی به خصوص کلزا وکوتاه بودن بازه زمانی کاشت آن در شهرستان آباده و همزمانی کشت آن با آب دادن نهایی بعضی کشت‌ها مثل ذرت باعث شده کشاورز از کشت این گیاه زراعی شانه خالی کند و این مشکلات سبب شد کشت نشایی کلزا در آبان ماه ۱۴۰۰ در هرهکتار ۱۵۰ هزار بوته انجام شود، که بازه زمانی کشت این گیاه روغنی را در این شهرستان از ۴۵ روز به حدود دو ماه افزایش داده است.

جوکار تصریح کرد:کشت نشایی کلزا را می‌توان با هدف صرفه‌ جویی در میزان مصرف آب، با کاهش تعداد دفعات آبیاری در طول فصل کشت و حذف آبیاری‌های سنگین ابتدایی (در زمان کشت بذر گیاه) انجام داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار ادامه داد: این روش کمک می کند تا با اجرای کشت تاخیری و استفاده از نشاء ارقام زودرس، به تناوب‌های زراعی تنوع بخشید و بدین ترتیب بر اقتصاد زراعی و افزایش درآمد کشاورزان اثرگذار است.

برچسب ها: کشت ، کلزا ، کوار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار