جمعی از رانندگان تاکسی تلفنی درون شهری دوگنبدان طی هفته گذشته نسبت به تاکسی اسنپ(تاکسی اینترنتی) ابراز نارضایتی کردند و خواستار تعطیلی این تاکسی اینترنتی از سوی تاکسیرانی شدند.
کد خبر: ۱۰۰۶۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱ 02 November 2021
جمعی از رانندگان تاکسی تلفنی درون شهری دوگنبدان طی هفته گذشته نسبت به تاکسی اسنپ(تاکسی اینترنتی) ابراز نارضایتی کردند و خواستار تعطیلی این تاکسی اینترنتی از سوی تاکسیرانی شدند.
فعالیت اسنپ در گچساران غیر قانونی اعلام شد

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،یکی از رانندگان معترض در این باره  گفت : رانندگان این شهرستان خواهان امنیت شغلی هستند و خواسته ما در این زمینه نامعقول نیست .

وی بیان کرد: با توجه به اینکه اسنپ ( تاکسی اینترنتی )مجوزی از شهرداری دوگنبدان ندارد به راحتی در سطح شهر در حال ارائه فعالیت است و این شرکت بعد از رونق یافتن کار در بین شهروندان دوگنبدانی اقدام به افزایش قیمت می کند.

یکی دیگر از رانندگان گچسارانی در این زمینه گفت: رانندگان اسنپ(تاکسی اینترنتی) بدون مجوز و به صورت شخصی فعالیت می کنند در صورتی که مشکلی برای شهروندی ایجاد شود نمی تواند به راحتی از حق خود دفاع کند در حالی که ما رانندگان تاکسی شهری زیر نظر شهرداری دوگنبدان فعالیت می کنیم .

این راننده ۵۰ ساله ادامه داد : رانندگان تاکسی درون شهری دوگنبدان تنها از این راه امرار معاش می کنند ولی رانندگان اسنپ به عنوان شغل دوم فعالیت می کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه مسافرکشی با خودروی شخصی در قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی یک تخلف محسوب می شود و تمام خودروهای اسنپ شخصی و غیربومی و بدون هیچ مشخصه و علائم و آرم خاصی می باشند.


فعالیت اسنپ در دوگنبدان غیرقانونی است
مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری دوگنبدان در این زمینه گفت : فعالیت تاکسی اینترنتی اسنپ برای جایجایی مسافران در سطح شهر دوگنبدان غیرقانونی است و به مردم توصیه می شود از این ناوگان استفاده نکنند.
داود حبیبی افزود: تاکسی اینترنتی اسنپ فاقد پروانه فعالیت است و مطابق قانون می بایست این شرکت با مراجعه به سازمان و مراجع ذیصلاح نسبت به اخذ مجوز و پروانه فعالیت اقدام نمایند.
وی با بیان اینکه رانندگان تاکسی های اینترنتی نیز قبل از فعالیت باید دارای کارت صلاحیت باشند گفت: رانندگان اسنپ دارای کارت صلاحیت حمل و نقل مسافر نبوده و شهروندان محترم باید جهت بهره گیری از این ناوگان اطمینان لازم را داشته باشند.
حبیبی ابراز کرد: سامانه اسنپ(تاکسی اینترنتی) در شهرداری دوگنبدان مجوز ندارند و از مردم نیز درخواست می شود از این سامانه استفاده نکنند.

وی تصریح کرد: عوامل گشت و کنترل تاکسیرانی در صورت مشاهده خودروهای تاکسی اسنپ در سطح شهر آنها را توقیف خواهد کرد.

حبیبی ادامه داد: هرگونه فعالیت از سوی تاکسی های اینترنتی در دوگنبدان باید در چار چوب قانون باشد و به همین دلیل دستور برخورد با تاکسی های اینترنتی بدون مجوز در دستور کار سازمان حمل و نقل شهرداری دوگنبدان است.

وی افزود: رانندگان نیز می توانند همگام با شرایط کسب و کارهای اینترنتی و در چارچوب قانون ،  خدمات را به مردم ارائه دهند و این سازمان آماده همکاری با این شرکت در صورتی که مجوزهای لازم را دریافت کنند.

حبیبی ادامه داد: شرکت های اینترنتی باید طبق قانون، مجوز حمل و نقل و جابجایی مسافران را از سازمان مدیریت حمل و نقل بگیرند.

وی در زمینه وضعیت تاکسی های سطح شهر دوگنبدان گفت: بیش از ۷۴۰ دستگاه تاکسی دائمی درون شهری و ۳۲۵ تاکسی کد دار موقت جابجایی شهروندان گرامی را در سطح شهر دوگنبدان انجام می دهند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار