امام جمعه زرین دشت عنوان کرد: تفرقه و اختلاف در هر سطحی از نظر دین مبین اسلام قابل قبول نیست لذا به همه کسانی که در فضای مجازی فعال هستند توصیه می‌کنم هر مطلبی که در فضای مجازی می‌بینید آن را نشر ندهند، زیرا بسیاری از مطالب با برنامه ریزی و ایجاد تفرقه و اختلاف در بستر فضای مجازی نشر داده می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۵۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 30 October 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: حجت‌الاسلام غلامرضا دروند پور در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زرین دشت با اشاره به بیانات جامع و قابل تأمل مقام معظم رهبری در دیدار مهمانان کنفرانس وحدت و مسئولان کشوری و لشکری در ۱۷ ربیع الاول، اظهار داشت: همانگونه که رهبر انقلاب وحدت را یک فریضه قطعی قرآنی دانستند، متوجه می‌شویم که همیشه ابرقدرتها برای اینکه مردم را به استضعاف بکشانند، اولین کاری که انجام می‌دهند، ایجاد اختلاف و تفرقه بین جوامع است.

خطیب جمعه زرین دشت با تاکید بر اینکه نمازجمعه وحدت آفرین است، عنوان کرد: یکی از اموری که سبب ایجاد وحدت و اتحاد در جامعه اسلامی می‌شود، نمازجمعه است که باید قدر این نماز را دانست.

وی بر لزوم مشارکت مردم در این فرضیه پرفضیلت الهی تاکید کرد و گفت: نماز جمعه باعث می‌شود تا مردم و مسئولان بدون هیچ فاصله و حائلی راحت با هم ارتباط برقرار کنند.

دروندپور با بیان اینکه اتحاد و وحدت مسلمین در سایه تقویت نظام اسلامی امکان پذیر است، تصریح کرد: تمدن نوین اسلامی جز با اتحاد و وحدت مسلمین شدنی نیست.

امام جمعه زرین دشت عنوان کرد: تفرقه و اختلاف در هر سطحی از نظر دین مبین اسلام قابل قبول نیست لذا به همه کسانی که در فضای مجازی فعال هستند توصیه می‌کنم هر مطلبی که در فضای مجازی می‌بینید آن را نشر ندهند، زیرا بسیاری از مطالب با برنامه ریزی و ایجاد تفرقه و اختلاف در بستر فضای مجازی نشر داده می‌شود.

دروندپور، بی‌عدالتی و تبعیض را بیش از فقر برای مردم مشکل‌آفرین دانست و بیان کرد: پیشگیری از این احساس تبعیض و بی‌عدالتی جز در سایه مبارزه مداوم و بدون قیدوبندهای سیاسی ممکن نخواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیگر بیانات مقام معظم رهبری افزود: پاسخگویی، شفافیت و انضباط مالی و طهارت اقتصادی و پرهیز از اشرافی گری در تمام ابعاد شخصی و برنامه‌های مدیریتی، در مسیر خدمت به مردم، از جمله اصول مهم پیوست عدالت است که همواره رهبر انقلاب به آنان تاکید دارند.

امام جمعه زرین دشت در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: اجلاس همسایگان افغانستان در تهران در حالی برگزار می‌شود که عدم حضور نمایندگانی از افغانستان در این نشست تأمل‌برانگیز و در عین حال حساسیت‌برانگیز شده است.

دروند پور ادامه داد: هنگامی که نخستین دور نشست همسایگان در پاکستان برگزار شد، طالبان به‌تازگی دولت موقت خود را اعلام کرده بود و در عین حال به افکار عمومی جهانی و به‌ویژه همسایگان افغانستان اطمینان داد که این گروه کاملاً بر اوضاع کشور مسلط بوده و در آینده هیچ نگرانی جدی امنیتی نه از جانب طالبان و نه از جانب دیگر گروه‌ها در داخل این کشور برای همسایگان وجود نخواهد داشت اما اکنون و با گذشت مدت زمانی کمتر از دو ماه، به‌نظر می‌رسد طالبان، در برقراری امنیت کامل مورد ادعایش ناکام بوده است.

خطیب جمعه زرین دشت یادآور شد: وقوع چندین انفجار بزرگ و خونین در مناطق مختلف افغانستان که به‌شهادت صدها نمازگزار منجر شد، ابهامات و معضلات مهمی را برای همسایگان به‌وجود آورده است؛ از جمله اینکه چه ارتباطاتی میان این گروه‌ها و جناح‌های افراطی طالبان وجود دارد؟ آیا طالبان قادر به‌مهار و کنترل این افراط‌گرایان است؟ آیا طالبان همان‌گونه که تلاش دارد خود را نشان دهد، منسجم و یکپارچه و تحت لوای یک رهبری و فرماندهی واحد قرار دارد؟ اینها نگرانی‌هایی جدی هستند که همه همسایگان افغانستان را به تأمل واداشته، به‌ویژه اینکه هریک از آنها دغدغه‌های امنیتی خاص خود را دارند.

دروند پور گفت: به این ترتیب نگرانی‌ها و دغدغه‌های امنیتی همچنان یکی از محورهای مهم نشست همسایگان در تهران را شکل داده و بحث‌هایی چون شناسایی رسمی طالبان همچنان در حاشیه باقی خواهد ماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار