برگزاری دعای عرفه درحوزه علمیه

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه همدان از برگزاری دعای پرفیض عرفه در حوزه علمیه همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۹۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴ 24 September 2015
معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه همدان از برگزاری دعای پرفیض عرفه در حوزه علمیه همدان خبر داد.

به گزارش فارس؛حجت‌الاسلام حجت‎الله کشوری دلاور با اشاره به فرارسیدن روز عرفه اظهار کرد: این روز بزرگ را باید به معنای واقعی روز دعا، نیایش و نزدیکی به خداوند متعال دانست.

وی با بیان اینکه دعای عرفه بهترین بستر برای کسب معرفت دینی است، گفت: امام حسین(ع) در این دعای پرشور با راز و نیاز عاشقانه با معبود، راه بصیرت‌افزایی را نیز به شیعیان نشان می‌دهد.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه همدان افزود: به مناسبت فرا رسیدن روز عرفه، امروز ساعت 15 عصر، آیین معنوی قرائت دعای پرفیض عرفه با حضور طلاب، اساتید و مردم همدان، در مدرسه علمیه آیت‌الله آخوند(ره) همدان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این مراسم معنوی با نوای حجت‌الاسلام والمسلمین مهاجر و مرتضی ختن‎لو از ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار می‌شود.

کشوری‌دلاور با بیان اینکه روز عرفه را می‌توان مصداق یوم‌الله دانست، تأکید کرد: این روز بهترین موقعیت برای رسیدن به کمال است به شرط اینکه آثار دعا در زندگی مشهود و ملموس شود.

وی از برگزاری این مراسم پرفیض در مدارس حوزه علمیه شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: با دعا می‌توان خود را به خدای متعال نزدیک کرده و با صیقل روح و جان، زمینه کسب معارف دینی را بهتر در وجود خود مهیا کرد.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه همدان در بخش دیگری از سخنانش به ثبت‌نام دوره جدید کلاس‌های معارف همسران طلاب در همدان اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری این کلاس‌ها افزایش سطح معارف دینی این افراد و غنی‌سازی اوقات فراغت آنهاست.

وی ارائه آموزش‌هایی چون احکام عمومی و اختصاصی بانوان، روخوانی و روانخوانی قرآن، روش بیان احکام، همسرداری، اخلاق، تربیت فرزند و کلاس‌های هنری را در این بخش عنوان کرد.

کشوری‌دلاور با بیان اینکه ثبت‌نام ار یکم مهرماه شروع شده و تا دهم مهرماه ادامه دارد؛ مکان ثبت‌نام را دفتر معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علیمه دانست.

وی با بیان اینکه مکان دوره در مجتمع فهنگی تربیتی امام صادق(ع) در شهرک مدنی است، تأکید کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با دفتر معاونت تهذیب 08132517052 تماس بگیرند.

* قرائت دعای عرفه در حسینیه امام و مزار شهدای گمنام همدان

مسئول هیئت رزمندگان ثارالله همدان نیز از برگزاری مراسم دعای عرفه در حسینیه امام خمینی(ره)، بوستان مردم و گلزار شهدا خبر داد.

یاسر عباسی‌پرزاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از برگزاری مراسم دعای عرفه در همدان خبر داد و اظهار کرد: دعای پرفیض عرفه همزمان با سراسر کشور امروز در حسینیه امام در ساعت 14 برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این روز مصادف با روز شهادت مسلم‌بن عقیل است، افزود: سخنران این برنامه «حجت‌الاسلام میراحمدی» و مداح این مراسم «سعید سخاوت» است.

مسئول هیئت رزمندگان ثارالله همدان بیان کرد: در حاشیه این برنامه نمایشگاه کتاب در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نمایش انیمیشن دفاع مقدس برای خردسالان شرکت‌کننده در دعا و غرفه عکاسی برگزار می‌شود.

عباسی‌پرزاد خاطرنشان کرد: برای جوانانی که در مراسم دعای روز عرفه حضور می‌یابند به رسم یادبود و تشویق آنها و شرکت در این مراسم معنوی هدایایی اهدا می‌شود.

وی به اقدامات انجام شده برای بهتر برگزار شدن دعای عرفه پرداخت و گفت: محیط حسینیه امام با احادیث روز عرفه فضاسازی و تزیین شده است.

مسئول هیئت رزمندگان ثارالله ادامه داد: در راستای ترویج فرهنگ سبک تغذیه اسلامی سعی شده است پذیرایی این روز با شربت عسل باشد.

وی یادآور شد: در روز عرفه همزمان با برگزاری این دعا در حسینیه امام در بوستان مردم در جوار سه شهید گمنام و در گلزار شهدا نیز مراسم دعای عرفه برگزار می‌شود.

عباسی‌پرزاد در پایان به نمایندگی از متولی برنامه که هیئت جوانان عاشورایی ثارالله است از همه مردم همدان دعوت کرد تا در این دعای شریف و پرفیض شرکت کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار