مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد:

مراحل پایانی توسعه خط یک قطار شهری مشهد

حفاری مسیر پنج کیلومتری طرح توسعه خط یکم قطار شهری از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد به پایان رسیده و سه و نیم کیلومتر از این مسیر ریل گذاری شده است.
کد خبر: ۹۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵ 03 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی از مهرنیوز: این مسیر تا پایان نیمه اول سال آینده به بهره برداری می رسد.

کیامرز با اشاره به حفاری 12.5 کیلومتر از مسیر 14 کیلومتری خط دوم قطارشهری مشهد گفت: حفاری حدود هزار و 200 متر از مسیر میدان راه آهن به سوی میدان شهدا باقی مانده که طی نیمه اول سال آینده به اتمام خواهد رسید.

وی از بازگشایی مسیر میدان شهید کاوه به سوی میدان تلویزیون در اوایل سال آینده خبر داد و افزود: این میدان از سال 1390 به علت انجام عملیات خط دوم قطار شهری دارای محدودیت ترافیکی می باشد.

کیامرز ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز حدود پنج هزار متر از سازه های ایستگاه های خط دوم قطارشهری شستشو داده شده و برای حفظ زیبایی چهره شهر اطراف حفاری ها و ایستگاه ها با بیش از دو هزار متر بنر با موضوعات بهار و بهار فاطمی پوشش داده می شود.

در مجموع چهار خط برای قطار شهری مشهد تعریف شده که از این میان خط یکم به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ماه سال 89 به بهره برداری رسید که هم اکنون روزانه بطور میانگین 100 هزار نفر توسط قطار شهری در این مسیر جا به جا می شوند.

عملیات حفاری مسیر 14 کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی توسط دو دستگاه تی.بی.ام از تیر ماه 1390 آغاز شده که تاکنون حدود 12 هزار و 500 متر آن حفر شده است.

عملیات اجرایی خط سوم قطارشهری مشهد نیز به طول 24 کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می دهد در اوایل سال آینده آغاز می شود.

مطالعات خط چهارم قطار شهری مشهد هم که قرار است از خواجه ربیع آغاز و با عبور از میدان شهدا با امتداد به سوی حرم مطهر رضوی از ضلع شمالی حرم عبور کرده و به قلعه ساختمان و جاده سرخس منتهی شود به پایان رسیده است
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار