راه‌اندازی دانشکده هنرومعماری در بافت قدیم

کد خبر: ۹۷۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲ 20 September 2015
تابناک بوشهر: عبدالمجید مصلح ظهر امروز در نشست شورای اداری استان بوشهر با بیان اینکه دانشگاه خلیج فارس بوشهر آماده پذیرایی از دانشجویان است اظهار داشت: همزمان با سال تحصیلی جدید یک‌هزار و 705 دانشجو در رشته‌های مختلف فعالیت علم‎آموزی را در دانشگاه خلیج فارس بوشهر آغاز می‌کنند.

وی با بیان اینکه تعداد دانشجویان پذیرش شده در دانشگاه خلیج فارس بوشهر امسال 2 برابر سال قبل است گفت: در سال تحصیلی جدید یک‎هزار و 200 دانشجو در رشته‎های تحصیلی روزانه در مقطع کارشناسی در دانشگاه خلیج فارس بوشهر پذیرش شده‌اند که نسبت به سال گذشته 2 برابر افزایش دارد.

رئیس دانشگاه خلیج فارس استان بوشهر با اشاره به افزایش پذیرش دانشجویان در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه خلیج فارس بوشهر تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید480 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد با 82 درصد رشد نسبت به سال گذشته و 25 دانشجو در 12 رشته در مقطع دکترا پذیرش شده‌اند.

مصلح با بیان اینکه  دانشگاه خلیج فارس از نظر کیفی دارای جایگاه ممتازی است افزود: هرچند این دانشگاه دارای وضعیت مطلوبی از نظر کیفی است ولی رسیدن به جایگاه مطلوب نیاز به تلاش و تقویت زیرساخت‌ها دارد.

وی با بیان اینکه برخی از رشته‌ها که مورد استقبال دانشجویان قرار ندارد و بازار کار مناسبی ندارد حذف می‌شود گفت: برخی از رشته‌هایی که بازار کار خوبی ندارند جذب دانشجو در این رشته‌ها کم است که در این شرایط احتمال حذف این رشته‌ها وجود دارد.

رئیس دانشگاه خلیج فارس استان بوشهر از افتتاح سه خوابگاه در سال تحصیلی جدید خبرداد و گفت: این خوابگاه‌ها که دربوشهر و برازجان راه‌اندازی می‌شود 800‌نفر ظرفیت دارد و در سال تحصیلی جدید در راستای توسعه خدمات رفاهی و خوابگاهی دانشجویان افتتاح می‌شود.

مصلح از راه‌اندازی دانشکده هنر و معماری بوشهر خبرداد و خاطرنشان کرد: این دانشکده تا یک ماه آینده در بافت قدیم بوشهر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و دانشجویان رشته معماری به این ساختمان منتقل می‌شوند.

وی بااشاره به افتتاح کتابخانه مرکزی دانشگاه خلیج فارس بوشهر افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید کتابخانه مرکزی دانشگاه خلیج فارس بوشهر با پنج هزار و 300 مترمربع زیربنا افتتاح می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار