ارگ کریمخان میزبان نمایشگاه فارس در یک نگاه

ارگ کریم خانی از فردا میزبان نمایشگاه فارس در یک نگاه می شود .
کد خبر: ۹۷۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵ 20 September 2015
محسن نژاد ، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت : این نمایشگاه با هدف معرفی توانمندی های و ظرفیت های فرهنگی گردشگری استان به مدت 5 روز در ارگ کریم خانی برگزار می شود .

به گفته وی در نخستین نمایشگاه فارس در یک نگاه ، توانمندی ها و جاذبه های گردشگری و فرهنگی تمامی شهرستان های استان در حوزه های مذهبی ، بقاع متبرکه ، میراث فرهنگی ، صنایع دستی ، میراث معنوی ، سرمایه گذاری ، آداب و رسوم و جاذبه های گردشگری به نمایش درمی آید . 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی فارس گفت : بازدیدکنندگان در این نمایشگاه با هنرهای سنتی و صنایع دستی و جاذبه های مذهبی گردشگری و فرهنگی سراسر فارس به صورت کاملاً تخصصی آشنا می شوند .

محسن نژاد افزود : با برنامه ریزی های صورت گرفته در این نمایشگاه 55 غرفه نمایشگاهی با حضور 29 شهرستان ، موسسات گردشگری ، انجمن های صنوف مرتبط با گردشگری، NGO ها و سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه های صنایع دستی و گردشگری ، میراث فرهنگی ، جامعه هتل داران و مهمانپذیران بر پا می شود . وی همچنین از برپایی سیاه چادرهای عشایری در این نمایشگاه خبر داد . 

سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان اقلید نیز گفت: هنرمندان اقلیدی در این جشنواره به‌صورت زنده هنر منبت و پیکرتراشی را به نمایش می‌گذارند.

قلندری از عرضه صنایع‌دستی و آثار هنری هنرمندان این شهرستان مانند جاجیم، گلیم، گبه، کارهای شیشه، چرم، منبت، معرق و... در جشنواره گردشگری «فارس در یک نگاه» خبر داد و افزود: تصاویر و اطلاعاتی از اماکن مذهبی، امامزادگان و بقاع متبرکه، مناطق گردشگری، محصولات کشاورزی و... در راستای معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری و مذهبی این شهرستان به علاقه‌مندان ارائه خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار