استاندار آذربایجان شرقی:

صنعت فرش، با فرهنگ و هنر آذربایجان عجین شده است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی فرش یک حرکت ارزشمند فرهنگی است.
کد خبر: ۹۶۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳ 19 September 2015
به گزارش تابناک تبریز دکتراسماعیل جبارزاده درحاشیه بازدید از ششمین نمایشگاه صنایع دستی کشور در تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران از جهانی شدن فرش تبریز به عنوان یک اقدام مهم و شاخص فرهنگی یاد کرد وگفت: خوشبختانه پس از بررسی های مختلف، سازمان جهانی یونسکو، شهر تبریز را به عنوان شهر جهانی فرش معرفی کرد.

وی افزود: شهر تبریز بعد از بررسی های فراوان توسط کارشناسانی از سوی شورای جهانی صنایع دستی به عنوان شهر جهانی فرش شناخته شد، با این حال مقرر شده به طور رسمی مراسم معرفی این شهر به عنوان شهر جهانی فرش در چهاردهم مهرماه سال جاری با حضور صاحبنظران و کارشناسانی از یونسکو و شورای جهانی صنایع دستی در تبریز معرفی شود.

وی خاطرنشان کرد: صنعت فرش، صنعتی است که با تاریخ، فرهنگ و تمدن ایرانیان عجین شده و قطعا معرفی این صنعت به دنیا، باعث آشنایی کشورهای جهان با ایران خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تلاش در راستای افزایش صادرات غیر نفتی کشور یکی از مهم ترین تاکیدات مقام معظم رهبری است گفت: این مهم، یکی از اصلی ترین اولویت و اهداف دولت تدبیر و امید است که رونق و افزایش صادرات فرش به کشورهای دیگر، بیش از پیش در این زمینه موثر و نقش آفرین خواهد بود.

جبارزاده یادآور شد: نمایشگاه صنایع دستی تبریز می‌تواند با کمک به ایجاد بازارهای جدید برای صنایع دستی، گامی در راستای رونق هرچه بیشتر اقتصادی این بخش مهم از اشتغال کشور بردارد.

وی در این دیدار، با اشاره به ثبت جهانی تبریز به عنوان پایتخت جهانی فرش، از ورنی، سفال، حکاکی روی نقره و منبت چوب به عنوان دیگر نشانِ سرمایه‌های صنایع‌دستی یاد کرد.

وی در پایان گفت: سیاست دولت تدبیر بهره بردن از منابع غیر نفتی در حمایت از اقتصاد مقاومتی است و امیدواریم با توسعه و رونق صنایع دستی کشور گامی موثر در جهت بهبود اقتصاد کشور برداریم و صادرات صنایع کشور بخصوص صنعت فرش را رونق بخشیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی در چهارمین روز برگزاری ششمین نمایشگاه صنایع دستی تبریز، به همراه معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور در این نمایشگاه حضور یافته و با هنرمندان صنایع‌دستی کشور دیدار کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار