خطیب نماز جمعه قم:

امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان بیدار است

خطیب نماز جمعه قم گفت: با وجود توطئه های گوناگون دشمنان علیه جهان اسلام ، امت اسلامی آگاه و بیدار می باشد.
کد خبر: ۹۶۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸ 18 September 2015
به گزارش تابناک قم، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه قم در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س)، با اشاره به تعرض صهیونیست ها به مسجد الاقصی در روزهای اخیر و محکوم کردن این حرکت زشت آنان گفت: این حرکت آنها در ادامه سایر تعرض های گذشته رژیم اشغالگر قدس است و ملت ایران به سردمداران صهیونیست و اربابان آنان می گوید با وجود همه این توطئه ها، امت اسلام آگاه و بیدار است. 

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی ما نیز می فرمایند که در همه شرایط از مقاومت دفاع می کنیم و در برابر دشمنان اسلام می ایستیم و همچنان فریاد رسای مرگ بر اسراییل از ملت ما شنیده می شود و در راهپیمایی امروز پس ازنماز جمعه ملت این را نشان می دهد. 

وی تاکید کرد: دشمنان با توطئه های گوناگون خود می خواهند که ما را از تمدن اسلام و نیز دشمنی رژیم صهیونیستی غافل کنند و نقشه هایی همچون ایجاد جریان های تکفیری نیز بدین خاطر است تا جریان مقاومت و گفتمان انقلاب اسلامی را در انزوا قراردهند و جلوی آن را بگیرند، اما نمی توانند چنین کاری انجام دهند. 

رییس جامعه المصطفی العالمیه، همچنین با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس یک مشعل آسمانی بود و تقدیم آن همه شهید، جانباز و آزاده، برای مجد و کیان اسلام صورت گرفت و دستاوردهای بسیاری به همراه داشت. 

امام جمعه موقت قم، از جنگ تحمیلی به عنوان نبردی نابرابر در همه ابعاد تسلیحاتی، تدارکاتی و تبلیغاتی در تاریخ معاصر دنیا نام برد و خاطرنشان کرد: این جنگ یادآور عاشورا بود. 

وی اظهار کرد: دفاع مقدس از طولانی ترین جنگ های سده اخیر محسوب می شود که هشت سال طول کشید و میدان وسیعی را هم در بر می گرفت و تمام کسانی که امروز سخن از تمام گزینه ها بر روی میز می زنند بدانند که ملت ما از چنین جنگی با سربلندی بیرون آمد. 

وی با بیان اینکه همه قدرت های جهان در جریان جنگ تحمیلی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران وارد عمل شدند، افزود: این در حالی بود که ایران تحولی بزرگ را پشت سر گذاشته بود و ارتش و نیروهای مردمی آماده نبودند و هر یک از حوادث دوران جنگ می توانست یک کشور را از پا در بیاورد اما مردم ایران همچنان ایستادگی کردند از اینرو جوانان امروز باید افتخار بزرگ دفاع مقدس را مورد توجه قرار دهند و هرگز فراموش نکنند و درمورد آن مطالعه کنند. 

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: هشت سال دفاع مقدس تجربه های جدیدی را برای ملت ایران به ارمغان آورد و به فرموده امام خمینی (ره)، اندیشه ها و آرمان های انقلاب اسلامی را به دنیا صادر کرد. 

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب نتوانستند در این جنگ به اهداف خود دست یابند، اظهار کرد: اهداف آنان سقوط نظام جمهوری اسلامی ایران و یا تجزیه کشور بود که نتوانستند به آنان دست یابند و انقلاب اسلامی ایران پس از جنگ در مسیر رشد و تعالی قرار گرفت و امواج مقاومت، در همه عالم طنین انداز شد. 

خطیب نماز جمعه قم تصریح کرد: دفاع مقدس چهره شکست ناپذیر استکبار جهانی را در هم کوبید و از بین برد و نیز مدیریت امام راحل (ره) و مقاومت ایستادگی ملت ایران بود که توانست این مهم را محقق کند. 

وی خاطرنشان کرد: جنگ به ما نشان داد که می توانیم روی پای خودمان بایستیم و مظلومان دنیا نیز این درس بزرگ را از ملت ایران یاد گرفتند و ابعاد گوناگون دفاع مقدس در سطح بین المللی درخشیدن گرفت و خون پاک شهیدان در سطح گسترده جهانی تجلی مقاومت و ایثار شد. 

وی همچنین به ایام ماه ذی الحجه و فیوضات الهی آن اشاره و خاطرنشان کرد: باید از این فیوضات از جمله روز عرفه و دعای این روز بهره ببریم و این فرصت را از دست ندهیم. 

اعرافی، همچنین با تبریک عید سعید قربان از این عید به عنوان یادآور زندگی حضرت ابراهیم خلیل (ع) نام برد و قربانی کردن در این روز را امری مستحب دانست که کمیته امداد هم دراین امر کمک می کند و باید این سنت الهی را احیا کرد. 

وی شروع سال تحصیلی جدید را به دانش آموزان، دانشجویان و طلاب تبریک گفت و خاطر نشان کرد: همه باید در راه پیشرفت و تعالی کشور و رهایی از همه وابستگی ها تلاش کنند و در مسیر انقلاب و اسلام هر روز افتخار بیافریند. 

خطیب جمعه قم در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اصل توافق زن و شوهر در نهادخانواده بیان کرد: این مساله به قدری مهم و دارای اهمیت است که در دین اسلام دستور داده شده است که در صورتی که زن و مرد از یکدیگر طلاق هم گرفته باشند، باز هم برای تربیت فرزندشان باید با هم مشورت کنند. 

وی بااشاره به آیات قرآن کریم در سوره های طلاق و بقره که دررابطه با نهاد خانواده مطالبی بیان شده است، تاکید کرد: رایزنی و مشورت در قرآن بارها مورد تاکید قرار گرفته و در جایی از قرآن کریم آمده است برای اینکه فرزندان را از شیر بگیرند هم باید میان زن و شوهر مشورت صورت بگیرد. 

آیت الله اعرافی اضافه کرد: هنگامی که در مقوله شیردادن به بچه و پدرومادری که از هم طلاق گرفته اند خداوند متعال این همه عنایت دارد به طور طبیعی در سایر این مسائل این قانون مشاوره، توافق و رایزنی میان همسران نیز اهمیت دارد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار