راهپیمایی نمازگزارن قم در محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی

مردم قم طی راهپیمایی در محکومیت جنایات اخیر صهیونیست‌ها، خواستار توجه بیشتر ملت‌ها به ویژه مسلمانان جهان به فجایع نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست شدند تا ضمن حفظ هوشیاری، برای نجات قدس شریف با یکدیگر متحد شوند.
کد خبر: ۹۶۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴ 18 September 2015
به گزارش تابناک قم، مردم شهیدپرور و همیشه در صحنه قم بعد از استماع خطبه‌ها به امامت آیت‌الله اعرافی و اقامه نماز جمعه، از حرم مطهر فاطمه معصومه(س) به سمت چهار راه شهدا راهپیمایی کردند.

در طول مسیر، بنرها، پارچه‌نوشته‌ها و پلاکاردهایی حاوی شعارهای ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی به چشم می‌خورد؛ «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر دولت آل سعود»، «رژیم صهیونیستی ننگت باد» و «وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد» نیز شعار اصلی راهپیمایان بود.

در این حرکت اعتراضی مردم قم نسبت به جنایات اخیر صهیونیست‌ها در حمله به مسجدالاقصی، آیت‌الله علیرضا اعرافی امام جمعه قم و رئیس جامعة‌المصطفی العالمیه، شخصیت‌های برجسته حوزوی و اساتید و فضلا، مدیران دولتی، برخی مسئولان و شخصیت‌های نظامی و انتظامی قم و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

در پایان نیز قطعنامه‌ای علیه این اقدام وحشیانه صهیونیست‌ها قرائت و از نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد و شورای امنیت خواسته شد، نسبت به محکومیت این اقدام و نیز پایان دادن به آن تلاش کنند.

در پنج روز گذشته مسجدالاقصی صحنه یورش و خشونت نظامیان صهیونیست بوده است که طی آن شمار زیادی فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست زخمی و بازداشت شده اند.

رژیم اشغالگر قدس در قراردادی با اردن به عنوان تولیت مسجدالاقصی موافقت کرد که غیرمسلمانان وارد حریم این مسجد نشوند و یهودیان تنها اجازه حضور در مقابل دیوار غربی این مسجد را داشته باشند.

طی ماه های گذشته مقام های رژیم صهیونیستی بارها درباره تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی سخنانی گفته اند و بیش از سه هفته است که بانوان فلسطینی در ساعت های مشخصی از روز اجازه ورود به این مسجد را ندارند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار