توليد 21 هزار تن محصول کشاورزي در تفرش

تابناک: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفرش گفت: 21 هزار تن محصولات کشاورزی در سال جاری در این شهرستان تولید شد.
کد خبر: ۹۶۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱ 17 September 2015

به گزارش تابناک مرکزی علی محبعلی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفرش در گفت وگو با خبرنگار ما افزود: گندم، جو، یونجه، حبوبات، صیفی جات، گردو، انار و انگور عمده محصولات شهرستان تفرش است

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از محصولات این شهرستان به نقاط دیگر کشور ارسال می شود، اظهارکرد: سطح اراضی زراعی این شهرستان 15هزار هکتار و سطح باغ ها 18هزار هکتار است.

محبعلی در خصوص کاهش تولید محصولات مختلف نیز گفت: امسال با توجه به سرمازدگی در بهار، خشکسالی در تابستان و نوسانات دمایی حدود به 250هکتار از مجموع یکهزار و800 هکتار از باغ های میوه شهرستان از 40 تا 100 درصد دچار خسارت شده اند.

وی گفت: انجام هماهنگی لازم برای تهیه و تدارک نهاده های مورد نیاز کشت های پاییزه شامل بذور گواهی شده، کود شیمیایی و سموم قارچ کش، ارائه آموزش لازم به کشاورزان در خصوص آماده سازی اراضی،مصرف کود،بذر و سایر موارد از اقدامات انجام شده این اداره در سال زراعی جاری است.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان تفرش گفت: این شهرستان به دلیل کوهستانی بودن، آب وهوای خوب و خاک مناسب، مستعد پرورش و تولید گردو است و حدود 520 هکتار از باغ های آن به این محصول اختصاص دارد.

وی افزود :سالانه به طور متوسط 550 تن محصول گردو از باغ های این شهرستان برداشت می شود که این مقدار امسال با توجه به سرمازدگی بهاره و خشکسالی حاکم در منطقه نسبت به شرایط عادی کاهش یافته است.

شهرستان تفرش با دو هزار و 792 کیلومتر مربع وسعت یکی از شهرستان های دوازده گانه استان مرکزی است

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار