حقی که پس از سالها برای اولین بار در کشور گرفته شد

شهرداری بهارستان اولین شهر جدید در کشور که موفق شد تبصره 6 قانون نحوه تقویم ابنیه و املاک و اراضی مورد نیاز شهرداری ها را محقق نماید.
کد خبر: ۹۶۴۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵ 16 May 2021

 داود بحیرایی شهردار بهارستان با اشاره به تبصره ۶ قانون نحوه تقویم ابنیه و املاک و اراضی مورد نیاز شهرداری‌ها گفت: بر اساس این تبصره جهت تأمین معوض ابنیه، املاک، اراضی شرعی و قانون مردم که در اختیار شهرداریها قرار می‌گیرد دولت موظف است 10% از اراضی و‌ واحدهای مسکونی قابل واگذاری را با قیمت تمام شده به شهرداریها اختصاص دهد تا پس از توافق بین مالکین و شهرداریها به عنوان معوض تحویل‌گردد.

بحیرایی اضافه کرد: اما در شهرهای جدید کشور این امر محقق نشده بود .لذا شهرداری بهارستان به عنوان اولین شهرداری در بین شهرهای جدید کشور با پیگیریهای قانونی و جلسات گوناگون موفق گردید برای اولین بار در کشور این قانون را اجرایی نموده و حق قانونی شهروندان فهیم و شهرداری را دریافت نماید.
بر این اساس ۱۰ درصد از پلاک‌های مسکونی برای مابه‌ازای آزادسازی‌ها به شهرداری بهارستان تعلق می‌گیرد.
شهردار بهارستان درپایان افزود :با محقق شدن این امر ،شهرداری بهارستان به لحاظ مالی دارای سرمایه ای چشمگیر برای انجام آزادسازی ها و خدمت به شهروندان گرامی گردیده است که تا به حال بیش از 56900مترمربع پلاک مسکونی تحویل شهرداری بهارستان گردیده است

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار