راه‌اندازی دولت الکترونیک در 19 استان کشور

کد خبر: ۹۵۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳ 15 September 2015
رئیس سازمان فناوری اطلاعات از راه‌اندازی خدمات دولت الکترونیک در 19 استان کشور تا پایان امسال خبر داد.
خبرگزاری فارس: راه‌اندازی دولت الکترونیک در 19 استان کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نصرالله جهانگرد ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه عزم دولت در استفاده از بستر دولت الکترونیک در نظام اداری جدی است، اظهار کرد: کاهش زمان و هزینه با راه‌اندازی ارائه خدمات دولت الکترونیک تحقق پیدا می‌کند.

وی شفافیت در نظام پرداخت‌ها، صدور مجوزها و... را از ویژگی‌های ارائه خدمات دولت الکترونیک عنوان کرد و افزود: با استفاده از خدمات دولت الکترونیک کرامت مردم حفظ می‌شود.

جهانگرد با بیان اینکه بستر سخت‌افزاری دولت الکترونیک در تمام دستگاه‌ها فراهم شده است، تصریح کرد: امکانات در بخش ارتباطات شبکه‌ای فراهم شده و انتظار داریم در مدت یک سال آینده به نیاز مردم از طریق دولت الکترونیک در دستگاه‌ها پاسخ داده شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات خواستار تقسیم فعالیت‌ها در راستای ایجاد دولت الکترونیک در استان‌ها شد و بیان کرد: تجربه نشان داده با تقسیم فعالیت‌ها در استان‌ها امور بهتر انجام می‌شود.

وی به تلاش گیلان در راستای ایجاد دولت الکترونیک در مدت دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: به‌زودی دیتاسنتر گیلان راه‌اندازی شده و به خدمات ملی وصل می‌شود.

جهانگرد با اشاره به اینکه مرکز داده یکی از ابزارهای کمک‌کننده به خدمات دولت الکترونیک است، خاطرنشان کرد: بستر راه‌اندازی مرکز داده در هشت استان کشور فراهم شده و راه‌اندازی ارائه خدمات دولت الکترونیک در 19 استان را تا پایان امسال در برنامه داریم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات از اضافه شدن تکنولوژی جدید ارتباطات ابری به دولت الکترونیک خبر داد و یادآور شد: ظرفیت ارائه خدمات الکترونیکی کشور به استان‌ها اضافه می‌شود.

وی تغییر معماری اطلاعات که بتواند شبکه را به دیتا تبدیل کند اقدامی دشوار و پیچیده دانست و اظهار کرد: راهبرد دولت توسعه ارائه خدمات دولت الکترونیک تا روستاهاست و قرارداد اتصال 25 هزار روستای کشور به اینترنت تا پایان سال 94 منعقد شده است.

جهانگرد به اختصاص یک‌درصد از سرجمع اعتبارات تمام دستگاه‌ها برای راه‌اندازی دولت الکترونیک در کشور اشاره کرد و گفت: امسال 500 میلیارد تومان برای راه‌اندازی دولت الکترونیک در کشور از طریق مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار