جنایات امروزنتیجه دوری ازفرهنگ اهل بیت(ع)

امام جمعه تویسرکان با اشاره به کشتار، جنگ و خونریزی های گسترده در مناطق مختلف جهان تصریح کرد: جنایات امروز در جوامع بشری و جهان اسلام نتیجه دوری از فرهنگ، اندیشه و مکتب اهل بیت(علیهم السلام) است.
کد خبر: ۹۴۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵ 16 September 2015
امام جمعه تویسرکان با اشاره به کشتار، جنگ و خونریزی های گسترده در مناطق مختلف جهان تصریح کرد: جنایات امروز در جوامع بشری و جهان اسلام نتیجه دوری از فرهنگ، اندیشه و مکتب اهل بیت(علیهم السلام) است.

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام مرتضی موحدی در آیین سوگواری امام جواد(ع) در حسینیه امام خمینی(ره) تویسرکان افزود: خلفای بنی عباس که از عزت، اقتدار و روشنگری امامان شیعه و پیروان آنها به شدت نگران بودند، تلاش خود را معطوف بر ایجاد چالش برای شیعیان کردند.

وی اضافه کرد: مامون پس از کشمکش های فراوان امام رضا(ع) را به اجبار به مرکز حکومت کشاند تا ایشان را محدود کند اما ناخواسته زمینه ترویج فضل و کرامت ایشان فراهم شد.

حجت الاسلام موحدی ادامه داد: پس از ناکامی مامون در برابر درایت و هوشمندی امام رضا(ع)، ایشان را به شهادت رساندند تا امام جواد(ع) که هشت سال بیشتر نداشت دچار مشکل در رهبری جامعه مسلمانان شود.

به گفته وی دشمنان اسلام و شیعه می خواستند بگویند که امام و رهبر شیعیان یک کودک هشت ساله و ناتوان در این زمینه است.

امام جمعه تویسرکان تصریح کرد: به رغم این گونه توطئه ها، امام جواد(ع) با حضور در محافل علمی و پرسش و پاسخ های دینی چنان درخشش علمی از خود نشان داد که از محبوبیت و کرامت خاصی در میان مردم برخوردار شد.

وی اضافه کرد: عزت ، محبوبیت و نفوذ جواد الائمه(ع) روز به روز در میان مردم بیشتر می شد و بنی عباس که تحمل روشنگریهای امام را نداشتند ایشان را در سن جوانی و در 25 سالگی به شهادت رساندند.

حجت الاسلام موحدی تاکید کرد: آن روز امام جواد (ع) را به شهادت رساندند و با دوری جامعه از اندیشه و فرهنگ اهل بیت زمینه انحطاط و سقوط جهان اسلام را فراهم کردند و امروز نیز بروز گروه های تروریستی و تکفیری نتیجه سیاست های دشمنان اهل بیت(علیهم السلام) است.

تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان واقع در 90 کیلومتری شهر همدان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار