مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های لازم در زمینه استقبال و تسهیل مسافران نوروزی گفت: با همکاری قرارگاه جنوب فارس در مسیرهای مواصلاتی ایستگاه‌های صلواتی، نمایشگاه‌های محلی، کمپ اسکان موقت و غیره برای رفاه حال مسافران برپا می‌شود.
کد خبر: ۹۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۰ 01 March 2015

داریوش نصر عصر امروز در نشست خبری با بیان اینکه با رایزنی‌های لازم با شهرداری گراش بحث مطالعاتی احداث کمربندی این شهر تمام شده است، اظهار داشت: برای احداث کمربندی شهرها نیاز به همکاری و مشارکت شهرداری ها در زمینه های ارزیابی واگذاری املاک، زیرسازی، احداث پل و غیره است که امید است با مساعدت شهرداری گراش در آینده نزدیک کمربندی این شهر احداث شود.

وی با ابراز خرسندی از بهره‌برداری از محور شش خطی لار – گراش افزود: این مسیر به طول 10 کیلومتر و عرض 37 متر به صورت مشارکتی احداث شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با اشاره به اینکه تاکنون مبلغ 3 میلیارد تومان برای احداث تونل "بالنگستان" هزینه شده است تصریح کرد: با همکاری فرمانداری شهرستان گراش امید است در سال آینده عملیات احداث تونل "بالنگستان" شروع شود.

وی با اعلام آمادگی در زمینه احداث راه فدامی و فورگ در شهرستان داراب که سبب کوتاه‌تر شدن مسیر و کاهش مصرف سوخت در بین شهرستان‌های لارستان، زرین دشت و داراب می‌شود خاطرنشان کرد: این پروژه در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی فارس و لارستان قرار دارد و نیاز به اجرای مشارکتی این طرح است.

نصر با بیان اینکه 5 کیلومتر از جاده "چک چک" در شهرستان گراش در مرحله اجرای "بیس" قرار دارد، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در فاز نخست 9 کیلومتر این مسیر تا شهریورماه سال آینده به سرانجام می‌رسد و مابقی مسیر که 37 کیلومتر است با همکاری هیئت امناء به صورت مشارکتی ساخته می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با اذعان به اینکه 7 کیلومتر از فاز نخست محور کورده – دهکویه در شهرستان لارستان آماده آسفالت است تصریح کرد: با تقسیم بندی های صورت گرفته این پروژه در چند فاز عملیاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر 35 کیلومتر از پروژه چهار بانده کردن مسیر لار – جهرم آسفالت شده است ابراز امیدواری کرد: این پروژه از سمت شهرستان جهرم نیز به طرف شهر لار اجرایی شود.

نصر در پاسخ به رفع مشکلات جاده‌های مواصلاتی بخش بیرم لارستان افزود: جاده "تُل تُله" بیرم به مناقصه گذاشته شده است و پیش‌بینی می‌شود 13 کیلومتر از این مسیر اصلاح شود و با اقدامات انجام شده، ورودی شهر بیرم به طول 5 کیلومتر تعریض و شانه‌سازی انجام و آماده روکش آسفالت شده است.

وی درباره کمربندی شهر بیرم گفت: با اتمام زیرسازی این جاده از طرف شهرداری شهر بیرم کار آسفالت کمربندی شهر بیرم توسط اداره کل راه و شهرسازی لارستان انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با بیان اینکه روکش آسفالت محور بیرم به طرف صحرای باغ و فداغ در دستور کار قرار دارد خاطرنشان کرد: مطالعات طرح جاده بیرم به سمت اشکنان در دستور کار قرار دارد و امید است این طرح هر چه زودتر به مرحله قرارداد برسد.

نصر با اشاره به برنامه‌ریزی‌های لازم در زمینه استقبال و تسهیل مسافران نوروزی گفت: با همکاری قرارگاه جنوب فارس در مسیرهای مواصلاتی ایستگاه‌های صلواتی، نمایشگاه‌های محلی، کمپ اسکان موقت و غیره برای رفاه حال مسافران برپا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار