کشت و صنعت مغان از کما خارج شده است

مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: کشت و صنعت مغان بعد از سال‌ها رکود و رفتن به حالت کما به تازگی از این شرایط خارج شده و بخش‌های مختلف آن هم اکنون فعال شده است.
کد خبر: ۹۲۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴ 11 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اروجعلی محمدی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از بخش‌های مختلف بزرگترین مجتمع کشت و صنعت خاورمیانه در مغان، اظهار کرد: بنده زمانی که این مجموعه را تحویل گرفتم، احساس نمی‌کردم که این مجموعه در شرایط غم‌انگیزی باشد اما وقتی این مسئولیت را گرفتم بعد از چند روز فهمیدم که این مجموعه باید به سرعت ترمیم شود.

وی با بیان اینکه مجموعه کشت و صنعت مغان به حال و روز بسیار ناراحت‌کننده‌ای افتاده بود به طوریکه تمام تجهیزات، امکانات و منابع انسانی آن به حالت سردرگم و نابسامان بود، تصریح کرد: ما با از دست دادن منابع انسانی کارشناس و مهندس خبره و با سابقه و از بین رفتن زیرساخت‌های مختلف به ویژه ماشین‌آلات و تکنولوژی‌های روز و عقب‌ماندگی در پرداخت حقوق و مزایا به حال و روزی افتاده بودیم که امکان جبران آن سخت و دشوار به نظر می‌رسید.

مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: شرکتی که روزی 250 تراکتور سنگین، 90 کمباین و چندین دستگاه برداشت چغندر داشت در سال‌ گذشته حتی دو دستگاه تراکتور و کمباین سالم و به درد بخور نداشت و ضریب مکانیزاسیون آن به 25 صدم درصد رسیده بود در حالی که ضریب مکانیزاسیون در کشور 7.2 قوه اسب بخار است.

محمدی به وضعیت نامناسب واحد دامپروری کشت و صنعت با کاهش جمعیت دام و همچنین وضعیت باغات این شرکت اشاره کرد و افزود: بهره‌وری در این شرکت به پایین‌ترین رقم رسیده بود و واقعاً در حوزه کاری خودمان با مشکلات و نارسایی‌های جدی روبه‌رو بودیم اما در این 17 ماه تلاش کردیم تا این مجموعه را از حالت کما بیرون بیاوریم و لااقل به حالت هوشیاری برسانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بنده با بازدید از واحدهای مختلف شرکت و برگزاری صدها ساعت جلسه با کارشناسان و کارگران به این نتیجه رسیدیم که باید کار را از نو شروع کنیم و آرام آرام از این وضعیت رکود و نابسامانی خارج شویم که به فضل الهی این رویه آغاز شده است.

محمدی اضافه کرد: بنده به نصرت خداوند و امدادهای غیبی اطمینان داشتم و بر این باور بودم که با تلاش مهندسان و کارشناسان اندک این شرکت می‌توانیم مجدداً این مجموعه را سر پا نگهداریم.

وی ادامه داد: کسانی که به شرکت کشت و صنعت به قصد غارت و به عنوان طعمه می‌نگرند، همچنان دوست دارند این شرکت ضعیف و بدهکار باشد اما با وجود بسیاری از حاشیه‌ها و تهمت‌های ناروا ما آمده‌ایم تا با قانون‌گرایی و احقاق بیت‌المال با شفافیت کارها را به پیش ببریم.

محمدی با بیان اینکه این شرکت توان تولید محصولات متنوع و از همه مهمتر تولید بذر خوب و مرغوب را دارد، گفت: یکی از عوامل قدرت و آینده‌نگری از نظر دولت‌ها برنامه‌ریزی برای تولید بذر با هدف تداوم امنیت غذایی پایدار است.

مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان افزود: از همین جهت سرمایه‌گذاری برای انجام تحقیقات در تولید بذر امری حاکمیتی است و حتی کشورهای سرمایه‌داری نیز به این موضوع اهمیت ویژه‌ای می‌دهند.

وی بیان کرد: ‌امروز کشور ما حدود 80 میلیون نفر جمعیت دارد و برنامه رشد جمعیت نیز در دستور کار است، همه باید تلاش کنیم تا در ارتقای امنیت غذایی به عنوان موضوع راهبردی و مسئله اصلی در پدافند غیرعامل در ارتقای این شرایط تلاش جدی داشته باشیم.

محمدی در ادامه تصریح کرد: کشت و صنعت مغان می‌تواند به عنوان یک بنگاه عظیم تولید بذر تلقی شده و روند توسعه کار به نحوی باشد تا حرکت‌ها و راهبری‌ها به سمت صحیح باشد.

مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان اضافه کرد: خیلی ظالمانه است که ما شرکت مغان را با بخش خصوصی مقایسه کنیم در حالی که این شرکت 40 سال حقوق حداقل 10 هزار خانوار را داده و موجودیت منطقه مغان مرهون وجود این شرکت است و این شرکت مادر منطقه زرخیز مغان نباید مورد بی‌مهری و جفای آشکار و نابخشودنی قرار گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
دوره قبل که کشتوصنعت رو به فلاکت نشوندی این دفعه هم اومده ای به هلاکت برسونی اروج اقا
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار