عضو شورای ‌شهر مشهد خبر داد:

حضور پنج هزار معتاد خیابانی در معابر مشهد

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای شهر مشهد گفت : هم اکنون حدود پنج هزار معتاد خیابانی در سطح شهر مشهد پراکنده اند.
کد خبر: ۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴ 25 January 2015
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،غلامحسین صاحبی با بیان اینکه بخش اعظمی از این تعداد مربوط به حاشیه شهر مشهد هستند، تصریح کرد : باید با هماهنگی دستگاه های اجرایی اقدامات لازم برای ساماندهی این افراد و پاک کردن چهره شهر از این وضعیت نامناسب اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری و شورای شهر در یک سال گذشته اقدامات مختلفی برای جمع آوری و بازپروری این معتادین انجام داده است، گفت : متاسفانه این افراد پس از بازگشت به اجتماع دوباره به سوی مواد مخدر روی می آورند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه عدم اشتغال اصلی ترین علت بازگشت دوباره این افراد به سوی اعتیاد است، تاکید کرد: تا دستگاه های متولی اشتغال پای کار نیایند بازپروری و ساماندهی معتادین اثربخش نخواهد بود.

صاحبی با اشاره به اینکه ماهانه پنج میلیون تومان شهرداری برای بازپروری و نگهداری هر معتاد هزینه می کند، افزود : وجود شرایط امن و شغل مناسب برای ورود این افرداد به جامعه ضروری است.

وی ادامه داد : چنانچه متولی خاصی برای ساماندهی اشتغال معتادین بازپروری شده وجود داشته باشد، شهرداری مشهد آمادگی دارد تولیدات این افراد و مجموعه ها را برای فروش در بازارهای ارزاق عمومی شهرداری عرضه کند.

عضو کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر مشهد تاکید کرد: فرایند زنجیره ای جمع آوری و بازپروری معتادین سطح شهر بدون وجود حلقه اشتغال ناقص است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار