ایستادگی مرجعیت شیعه در برابر انحرافات

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت: مرجعیت شیعه در طول تاریخ همواره به عنوان یک پایگاه دینی و مردمی در برابر انحرافات ایستاده است.
کد خبر: ۹۰۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹ 06 September 2015

محسن پاک‌آیین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: سفر آیت‌الله نوری‌همدانی به عنوان نخستین مرجع تقلید جهان تشیع که از جمهوری آذربایجان دیدن کرد، یک رخداد فراموش‌نشدنی است.

وی با تشکر و قدردانی از مسئولان و مردم جمهوری آذربایجان به ویژه شیخ‌الاسلام الله‌شکور پاشازاده برای میزبانی شایسته از آیت‌الله نوری‌همدانی افزود: وی این سفر را لطف بزرگ الهی دانسته و از اینکه با مردم خوب و صمیمی و روحانیون آذربایجان دیدار کرد رضایت داشت.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان با اشاره به سابقه حضور عالمان و مجتهدان بزرگ در حوزه قفقاز گفت: در شهرهای مختلف آذربایجان نظیر لنکران، جلیل‌آباد، گنجه و باکو، عالمان دینی و مجتهدان بزرگی زندگی کرده‌اند اما پس از کسب استقلال این کشور آیت‌الله نوری‌همدانی نخستین مرجع تقلیدی است که به آذربایجان سفر می‌کند.

پاک‌آیین نقش اثرگذار مراجع عظام تقلید و رهبران دینی به خصوص امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی در معرفی اسلام ناب به جهانیان را یادآور شد و بیان کرد: شیعیان جمهوری آذربایجان نیز همیشه به مراجع و روحانیت اعتماد کرده و حضور مراجع عظام و مجتهدین در کنار خود را دارای آثار و برکات فراوان می‌دانند.

وی با اشاره به برادری و دوستی موجود میان ملت‌های آذربایجان و ایران و توسعه مناسبات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی در سال‌های اخیر حضور آیت‌الله نوری‌همدانی در جمهوری آذربایجان را موجب تقویت تعاملات دینی فی‌مابین ارزیابی کرد و یادآور شد: دو کشور باید قدر این فرصت را بدانند و از بسترهای موجود برای فعالیت در عرصه‌های دینی به ویژه برای تقویت اتحاد اسلامی و مبارزه با اسلام‌هراسی و تکفیر استفاده کنند.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان با تصریح بر اینکه مرجعیت شیعه در طول تاریخ همواره به عنوان یک پایگاه دینی و مردمی در برابر انحرافات ایستاده است، افزود: علما و مجتهدین قفقاز سال‌ها در مقابل سیاست‌های ضددینی کمونیسم مبارزه کرده و به شهادت رسیدند و مردم مسلمان این منطقه احیای مجدد اسلام را مرهون فعالیت‌های مراجع عظام و علمای اسلام دانسته و از این بابت برای سفر آیت‌‌الله نوری‌همدانی به آذربایجان اهمیت ویژه‌ای قائل بودند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار