رییس جامعه المصطفی:

توسعه کشور همراه با شاخص های معنوی و عدالت باشد

رییس جامعه المصطفی العالیمه با اشاره به اینکه مهمترین مجاری تامین عدالت، توسعه تعاونی هاست گفت: جامعه ما باید در عین فعال، پویا، پرتلاش، مولد و پر تکاپو بودن، توسعه آن همراه با شاخص های معنوی و عدالت باشد.
کد خبر: ۸۷۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱ 02 September 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون استان قم، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اعضای اتاق تعاون استان افزود: باید با همکاری حوزه و نهادهایی مانند جامعه المصطفی اقداماتی در زمینه تولید اخلاق و فقه کار و تعاونی داشته باشیم.

وی به عنوان نمونه گفت: حوزه تعاون نیاز به طراحی اخلاق تعاونی دارد، در این زمینه باید بیشتر کار کرد و می توانید در توزیع اخلاقی، فلسفی و فقهی تعاون و کار پیشگام شوید. 

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: قم در اصل کار و تعاون باید سرآمد باشد. بخش عمده حل مشکل اشتغال از طریق تعاونیها حل می شود که نیاز به فرهنگ سازی و مشارکت همه دارد.

امام جمعه موقت قم در ادامه گفت: ادارات کل قم باید در کل کشور نمونه و سرآمدی باشند، ما هم به وزرا و مسوولان می گوییم که ادارات قم به لحاظ راهبردی و ساختاری باید متمایز و متفاوت دیده شوند تا علاوه بر نقش استانی بتوانند رابطی با مجموعه وزارتخانه باشند و مجموعه حوزه و تفکر دینی را به وزارتخانه منعکس کنند و یک نوع حلقه وصل و ارتباط باشند.

وی اظهار داشت: ادارات کل قم وصل به مجموعه ی فعال حوزوی، دانشگاهی، ملی، فراملی و بین المللی هستند، این اقتضاء می کند که هم شان و جایگاه ادارات قم ارتقا پیدا کند و هم از این منظر نیز ادارات کل قم نقش رابط را ایفا کنند که این استان یک قطب جهانی، بین المللی و عملی و پایگاه مهم تولید فکر و اندیشه در جهان باشد. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار