دورزدن ممنوع؛دستوردولت به بخش خصوصی

معاون استاندار همدان با بیان اینکه اجازه دور زدن قانون توسط بخش خصوصی و دولتی در همدان داده نشد، گفت: سرمایه‌گذاران برای سود بیشتر قانون را دور می‌زنند.
کد خبر: ۸۶۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷ 02 September 2015
معاون استاندار همدان با بیان اینکه اجازه دور زدن قانون توسط بخش خصوصی و دولتی در همدان داده نشد، گفت: سرمایه‌گذاران برای سود بیشتر قانون را دور می‌زنند.

به گزارش تسنیم؛ محمودرضاعراقی درآیین افتتاح پانزدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان و دوازدهمین نمایشگاه تخصصی تاسیسات و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی اظهار داشت: هفته گذشته همدان میزبان کاروان تدبیر و امید بوده و مردم خردمند و عاقل همدان یک بار دیگر کار و حماسه بزرگ در استقبال از رئیس جمهور خلق کردند.

وی با اشاره به اینکه حق رئیس جمهور این بود که این‌چنین از ایشان استقبال شود، افزود: مصوبات سفر رئیس جمهور از سوی مدیران باید پیگیری شده تا به مرحله اجرا برسد که در این صورت می‌توان به رونق صنعت ساخت و ساز نیز امیدوار بود.

عراقی با بیان اینکه باید حداکثر استفاده را از ظرفیتهای خصوصی و دولتی داشته باشیم، تصریح کرد: در استان همدان به دنبال این هستیم تا امور و اقدامات را براساس خردجمعی عملیاتی کنیم.

وی با اعلام اینکه در تمامی زمینه‌ها بویژه حوزه عمران، امور کارشناسی حکمفرما بوده و بخش خصوصی حضور فعال دارد، عنوان کرد: در برخی موارد که بخش دولتی به دنبال دور زدن قوانین و مقررات ملی ساختمان بوده جلوگیری شده است.

معاون عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه باید بخش خصوصی باید بتواند در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت داشته باشند، بیان کرد: ساختارها باید براساس قوانین و مقررات ایجاد شده و عملیاتی شود.

عراقی با اعلام اینکه قانون‌گریزی در ایران بسیار است، بیان کرد: متاسفانه قانون‌گریزی در بخش خصوصی و دولتی وجود داشته و باید این موارد را با همت و همکاری هر دو بخش برطرف کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تمامی اقشار باید به قانون احترام گذاشته تا دور زدن قانون کاهش یابد، بیان کرد: بسیاری از افراد که می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند به سود معقول اکتفا نکرده و علاقمند بیشترین سود را کسب کنند که از این رو به دنبال دور زدن قانون هستند.

معاون عمرانی استاندار همدان تصریح کرد: بخش خصوصی و دولتی باید مسائلی را که با یکدیگر به تفاهم و توافق می‌رسند عملیاتی کنند، اگر به این توافق عمل نکنند شاهد بروز مشکلات بسیاری می‌شویم.

وی بیان کرد: تلاش بسیاری برای تصمیم‌گیری در حوزه‌های مختلف می‌شود ولی به سبب منفعت‌طلبی افراد برخی تصمیمات اجرایی نمی‌شود که این عوامل موجب ایجاد دور باطل در امور و اقدامات می‌شود.

عراقی با اعلام اینکه امروز گام‌های بسیار بلندی در دولت برداشته شده تا از همه ظرفیت‌ها در تصمیم‌گیری‌ها استفاده شود، تاکید کرد: واقعیت این است که نفت کشور را بیچاره کرده و خلاقیت و نوآوری را از مردم گرفت.

وی با اشاره به اینکه پول نفت سبب این شد تا خلاقیت و نوآوری از افراد گرفته شود، اظهار داشت: باید راهبردهای اساسی در زمینه‌های مختلف به کار گرفت تا بتوان تکیه به نفت را کاهش داد.

معاون عمرانی استاندار همدان بیان کرد: باید به سمت و سویی برویم که همه قانون را رعایت کرده تا بخش خصوصی نیز با تمام توان وارد شود، باید اعلام کرد هر چه جلوتر می‌رویم بستر برای فعالیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران می‌شود.

وی عنوان کرد: باید سرمایه‌ها را هدایت کرد تا در محلهایی که ما انتظار داریم هزینه شود تا سرمایه‌گذاران سود خود را کسب کرده و مسائل و انتظارات کشور نیز اجرایی شود.

معاون عمرانی استان همدان بیان کرد: همدلی بین بخش خصوصی و دولتی در همدان سبب شده تا شرایط بسیار خوبی در آینده داشته باشیم و امروز آماده هستیم در همه شرایط از بخش خصوصی حمایت کنیم ولی هنوز مشکلات ساختاری و قانونی زیادی داریم که باید برطرف شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار