تدریس تبدیل علم به ثروت در مراکز علمی!

کد خبر: ۸۵۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۶ 30 August 2015

رئیس دانشگاه علمی – کاربردی استان البرز از پایش سطح علمی اساتید مراکز علمی – کاربردی استان خبرداد.

سید صاحب سادات حسینی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه البرز، اظهار کرد: دانشگاه‌های ایران درحوزه آموزش‌های نظری عملکرد مناسبی دارد و همین باعث شده درجهان جایگاه مناسبی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مقالات و طرح‌های پژوهشگران و دانشجویان ایرانی به عنوان منابع علمی قابل استناد درکشورهای دیگر استفاده می‌شود.

سادات‌حسینی افزود: اغلب دانشجویان ایرانی در ارائه مقاله و طرح هیچ مشکلی ندارند ولی وقتی به پای اجرایی کردن این طرح‌ها می‌رسند، دچار مشکل می‌شوند.

وی ادامه داد: همین باعث می‌شود سایرکشورها از فرصت استفاده و طرح‌های آنان را تجاری‌سازی کرده و به تولید انبوه برسانند.

این مسئول ابراز کرد: مقالات و طرح‌های علمی در ایران شبیه گل‌های زیبایی هستند که در ویترینی قرار داده شده و امکان دسترسی به آنها وجود ندارد.

وی تصریح کرد: امروز کشورهایی دردنیا موفق هستند که بتوانند علم را به تکنولوژی و ثروت تبدیل کنند به همین دلیل ما هم باید تلاش کنیم که به این مرحله برسیم.

رئیس دانشگاه علمی – کاربردی استان البرز دربخش دیگری از پایش سطح علمی مدرسان مراکز علمی –کاربردی خبرداد و گفت: بدون شک تا زمانی که مدرسان و اساتید دانشگاه‌ها توانمندی علمی نداشته باشند، نمی‌توانند افراد باسوادی به جامعه تحویل دهند.

این مسئول ادامه داد: براین اساس طبق دستورالعمل توان علمی اساتید مراکز علمی- کاربردی هر سه سال پایش می‌شود.

وی در پایان گفت: بر اساس این پایش سعی می‌شود اساتیدی که سابقه طولانی‌تری در تدریس دارند و از لحاظ علمی نیز جایگاه برجسته‌تری دارند از لحاظ دریافتی متفاوت دیده شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار