افتتاح نخستين مركز تخصصی اوتيسم در خراسان شمالی

همزمان با ششمين روز از هفته دولت،نخستين مركز تخصصی اوتيسم خراسان شمالی برای ارائه خدمات گفتاردرمانی،كاردرمانی،مشاوره و ... به مبتلایان به این بیماری ذهنی افتتاح شد.
کد خبر: ۸۵۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴ 29 August 2015

به گزارش تابناک خراسان شمالی،مديركل بهزيستي خراسان شمالي در مراسم افتتاح این مركز اظهار کرد:به دليل رشد بيماري اوتيسم در جامعه وجود مركز تخصصي خدمات و درمان این بیماری در هر استاني ضرورت دارد.

رضا اله وردي افزود:اين مركز توسط بخش خصوصي و با اعتباري بالغ بر ۵۰۰ ميليون ريال راه اندازی و تکمیل شد و بيماران مبتلا به اوتيسم در استان مي توانند از خدمات آن بهره مند شوند.

اين مسئول با اشاره به شناسايي ۵۰ بيمار مبتلا به اوتيسم در خراسان شمالي طي طرح غربالگري گفت:در اين مركز ۳۰ بيمار مبتلا به اوتيسم پذيرش مي شوند كه به ازاي هر پنج بيمار يك مربي به صورت تخصصي ارائه خدمت مي دهد.

به گفته اله وردي در مركز اوتيسم خراسان شمالي انواع خدمات گفتار درماني،كاردرماني،مشاوره و ... توسط مربيان متخصص به بیماران ارائه مي شود.

وي فعاليت اين مركز را به صورت روزانه و از ساعت هشت صبح لغايت ۱۴ اعلام كرد.

مديركل بهزيستي خراسان شمالي در توضيح بيماري اوتيسم گفت:اين بيماري نوعي بيماري اختلال ذهني است كه كودكان به برخي موقعيت ها،رنگ ها،صداها و ... واكنش نشان مي دهند.

وي افزود:بيماران مبتلا به اوتيسم با محيط پيرامون خود ارتباط ندارند و به انزوا كشيده مي شوند كه در مركز اوتيسم با ارائه خدمات كاردرماني و گفتار درماني اين مشكلات رفع مي شود.

اله وردي تصريح كرد:استانهايي كه داراي مركز اوتيسم هستند وضعيت بهبودي بيماران را خوب ارزيابي كردند كه اميد می رود در خراسان شمالي نيز با فعالیت مرکز تخصصی اوتیسم در این زمینه نتايج خوبي حاصل شود.

منبع:نسیم نیوز

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار