سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان خبر داد:

کنترل عوامل خسارتزاری گندم وجو در ۷۰ هزار هکتار از مزارع استان

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان از کنترل عوامل خسارتزای گندم وجو در ۷۰ هزار هکتار از مزارع غلات استان مرکزی خبرداد.
کد خبر: ۸۴۲۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲ 26 April 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، قاسم قدمی افزود: نظر به اهمیت کنترل عوامل خسارتزا و افزایش کمی و کیفی محصول در صورت مبارزه اصلی با آفات، بیماری‏ها و علف های هرز پایش مزارع ادامه دارد و بر اساس بازدیدها و پایش‏‏های صورت گرفته از مزارع غلات استان و گزارشات ارسالی مدیریت‏های جهادکشاورزی شهرستان‏ها تاکنون در سطح ۲۵۷۳۰ هکتار مبارزه با سن گندم و جو انجام شده است.
وی با بیان اینکه در صورت مساعد بودن شرایط جوی کنترل شیمیایی این آفت در سطح استان ادامه خواهد داشت یادآورشد: کنترل شیمیایی علف‏های هرز مزارع غلات استان هم در سطح ۳۷۸۱۶ هکتار توسط کشاورزان زحمتکش استان انجام شده و در مناطقی که شرایط مساعد باشد و مراحل رشدی محصول و علف‏های هرز اجازه دهد این مبارزه ادامه خواهد داشت.
وی افزود: با توجه به اهمیت مبارزه با عوامل خسارت‌زای محصولات زراعی بخصوص گندم، جو و کلزا شبکه‏ های مراقبت و پیش ‏آگاهی استان علیرغم وجود بیماری covid ۱۹ با اخذ مجوز لازم و با رعایت نکات بهداشتی بازدید و پایش مزارع استان را انجام خواهند داد. قدمی ادامه داد: ریاست سازمان از مدیران جهادکشاورزی شهرستان‏های استان درخواست کرده است تا توصیه‏ های فنی و صدور اطلاعیه‏ های لازم روند مبارزه با علف های هرز و سن گندم را پیگیری و بر شبکه تهیه و توزیع سموم دفع آفات نباتی نظارت مستمر داشته باشند تا کمبودی از لحاظ تدارک سموم مورد نیاز کشاورزان در شهرستان‏ها بوجود نیاید.
وی افزود با توجه به شرایط اقلیمی موجود و فراهم شدن شرایط برای گسترش احتمالی بیماری‏های غلات پایش مزارع توسط اکیپ‏ های شبکه مراقبت و پیش‏ آگاهی شهرستان ها ادامه دارد در صورت نیاز توصیه ‏های لازم و به موقع برای کنترل بیماری‏ها انجام خواهد ‏شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار