بهار آینده

وسعت بزرگترین باغ اردبیل دو برابر می شود

با اتمام عملیات اجرایی فاز دوم باغ بزرگ جیرال ، وسعت بزرگترین باغ اردبیل دو برابر می شود.
کد خبر: ۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۶ 24 January 2015

علی مسیب زاده ، شهردار منطقه 3 اردبیل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک اردبیل تصریح کرد: شهرداری منطقه سه هم اکنون در حال اجرای فاز دوم باغ جیرال به مساحت پنج هکتار است که با اتمام آن، وسعت بزرگترین باغ اردبیل دو برابر می شود و مساحت آن به 10 هکتار افزایش می یابد.

با وجود وسعت مناسب و قابلیت های گردشگری پارک جیرال ، به دلایلی مانند تبلیغات کم و واقع شدن در ورودی این باغ زیبا در مسیر فرعی و کم تردد، گردشگران کمی از آن بازدید می کردند.

شهردار منطقه سه اردبیل از در حال احداث بودن خیابان جدید برای حل شدن این مشکل خبر داد و گفت: در حال حاضر خیابان 55 متری با انشعاب از کندروی بزرگراه بسیج در حال احداث است تا دسترسی به باغ جیرال از طرف کمربندی دوم اردبیل (بزرگراه بسیج) تسهیل شود.

وی با بیان اینکه این عملیات احداث خیابان به مرحله آسفالت ریزی رسیده است ادامه داد: به همین منظور ورودی جدیدی برای این باغ در منتهی الیه خیابان جدید در حال طراحی است.

پیش بینی می شود با افتتاح ورودی جدید باغ بزرگ جیرال، از سال آینده تعداد گردشگران و مسافران بازدید کننده از این باغ بصورت قابل توجهی افزایش می یابد.

با توجه به پرتردد بودن کمربندی دوم اردبیل و گذر اکثر مسافران از این مسیر در حاشیه شمالی شهر اردبیل، شایسته است شهرداری اردبیل امکانات جانبی باغ جیرال را برای تفریح مردم و ارتراق موقت مسافران تقویت کند.

با وجود آنکه ضلع شمالی بزرگراه بسیج اردبیل اصلی ترین مسیر تردد مسافران گذری از اردبیل است ، تنها باغ جیرال و به همراه دو بوستان کوچک در این مسیر واقع شده اند که از امکانات کافی برای اسکان مسافران برخوردار نیستند.

ناصر ناطق کارشناس برنامه ریزی شهری در گفتگو با خبرنگار تابناک اردبیل پیشنهاد داد شهرداری ضمن تقویت امکانات اسکان موقت در باغ بزرگ جیرال، بازارچه کوچکی برای عرضه صنایع دستی و سوغاتی های اردبیل و سایر اقلام مورد نیاز مسافران در محوطه کناری باغ جیرال احداث کند.

قدمت برخی درختان باغ بزرگ وقدیمی جیرال ادربیل به بیش از یکصد و پنجاه سال می رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار