وی بستهبندی، قیمتگذاری،شبکه توزیع مکانی، استانداردسازی، رقابتی کردن صنایع و استفاده از فناوریهای نوین را از جمله الزامات بازار در دوره جدید فعالیتهای اقتصادی عنوان کرد.
رییس سازمان مدیریت و برنامهریزی آذربایجان شرقی گفت: شبکههای توزیع ما در واحدهای صنعتی نسبتاً سامانیافته است اما در بخشهای مصرفی از جمله کشاورزی و مواد غذایی، با برخی ناکارآمدیها مواجهیم.
بهبودی یادآور شد: امروز، در روند تامین مواد غذایی، از مزرعه تا سر سفره، با مشکلات و نارساییهایی موجهایم.
وی با بیان این که کارکردهای نوین شهرها الزامات جدیدی را در حوزه بازارمیطلبد، خاطرنشان کرد: بازارهای قدیمی در عصر خود، به تناسب کارکردهای مختلف، نقش جامع اقتصادی، تجاری، فرهنگی و اجتماعی داشتند و در عین حال، رضایت شهروندان را فرهم میکردند.
وی اظهار داشت: تغییر سبک زندگی و وسعت شهرها، کارکرد این بازارها را محدود کرده است؛ بنابراین باید به ترکیبی از بازارهای مدرن و قدیمی دست بیابیم.
رییس سازمان مدیریت و برنامهریزی آذربایجان شرقی بازار را محور توسعه اقتصاد شهری توصیف و خاطرنشان کرد: یک رابطه متقابل بین اقتصاد و شهر وجود دارد که لزوم نقشآفرینی شهرداریها را در تقویت اقتصاد شهری، پررنگ می کند.
بهبودی اضافه کرد: با در نظر گرفتن همین نقش، سازمان میادین به عنوان یک سازمان عمومی غیردولتی، در تامین نیازهای شهروندان، منطقیسازی قیمتها، تامین سلامت محیط زیست و سلامت غذا نقش موثر دارد.
بهبودی تاکید کرد: ارتقای سطح دانش به نهادهای مدنی حوزه اقتصاد کمک خواهد کرد که کیفیت خود را افزایش دهند.