انسداد۸۹۵حلقه چاه غیرمجازدرهمدان

معاون آب منطقه‎ای همدان از انسداد ۸۹۵ حلقه چاه غیرمجاز در همدان خبر داد و گفت: با انسداد این چاه‎ها ۹۹ میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه‎جویی صورت گرفت.
کد خبر: ۸۱۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸ 25 August 2015
معاون آب منطقهای همدان از انسداد ۸۹۵ حلقه چاه غیرمجاز در همدان خبر داد و گفت: با انسداد این چاهها ۹۹ میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفهجویی صورت گرفت.

به گزارش تسنیم؛منصور ستوده با تاکید بر اینکه انسداد چاههای غیرمجاز در استان همدان بدون مماشات و ملاحظه‌ای در حال انجام است، اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون 895 حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده که انسداد این چاهها سبب صرفهجویی 99 میلیون مترمکعبی در مصرف آب شده است.

وی با بیان اینکه براساس تعهد صورت گرفته امسال باید 612 حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان همدان مسدود شود، تصریح کرد: تاکنون 625 فقره حکم انسداد برای چاههای غیرمجاز صادر شده که بیشترین آنها 261 و 224 فقره به ترتیب مربوط به شهرستانهای کبودراهنگ و رزن است.

ستوده از انسداد 236 حلقه چاه غیرمجاز در سال 94 خبر داد و گفت: با انسداد این تعداد چاه غیرمجاز 18 میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفهجویی شده و نزدیک به 8.5 کیلومتر نیز عمق چاههای مسدود شده بوده است.

وی با تاکید بر اینکه دولت در زمینه انسداد چاههای غیرمجاز مماشاتی ندارد، عنوان کرد: بیشترین چاههای غیرمجاز در بهار 51 حلقه، کبودراهنگ 39 حلقه، تویسرکان 38 حلقه و همدان 37 حلقه مسدود شده است.

معاون نظارت و بهره‏برداری شرکت آب منطقهای همدان تصریح کرد: سال گذشته نیز 659 حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان مسدود شد که این امر سبب صرفهجویی 81 میلیون مترمکعبی در مصرف آب همدان شده بود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته به سبب برخی مسائل در زمینه انسداد چاههای غیرمجاز کسی ورود پیدا نمی‏‌کرد، تصریح کرد: حال با تشدید تنش آبی در استان همدان حساسیت لازم در زمینه انسداد چاههای غیرمجاز به وجود آمده و دستگاه قضایی و نیروی انتظامی نیز همراهی لازم را در این زمینه دارند.

ستوده با اعلام اینکه استان همدان در زمینه انسداد چاههای غیرمجاز از سوی وزیر نیرو مورد تقدیر قرار گرفت، بیان کرد: مردم و کشاورزان باید به این مسئله توجه داشته باشند که منابع آبی محدود بوده و اگر به درستی از آن استفاده نکنند در آینده نزدیک به بحران شدید آب مواجه میشوند.

وی با اشاره به اینکه کشت برخی محصولات پرآب همچون سیبزمینی و یونجه با منابع محدود آبی همدان تناسب ندارد، گفت: تغییر الگوی کشت باید در دستور کار کشاورزان و سازمان جهاد کشاورزی قرار گیرد در غیر این صورت امکان از بین رفتن کشاورزی در همدان وجود دارد.

معاون نظارت و بهرهبرداری شرکت آب منطقهای همدان تاکید کرد: برخی اعلام میکنند که استان همدان با بحران و تنش آبی مواجه میشود ولی باید این مسئله را اعلام کرد که همدان از سال‌های گذشته در جریان خشکسالی قرار گرفته و اگر امروز صرفهجویی لازم در مصرف آب صورت نگیرد به طور قطع وضعیت تامین آب با مشکلات بسیاری مواجه میشود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار