خدمات درمانی رایگان برای افراد تحت پوشش بهزیستی قرچک

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک گفت: ارائه خدمات کامل و رایگان برای مددجویان این نهاد در مراکز بهداشتی و درمانی و توانمندسازی معلولان و مددجویان از اهداف این اداره است.
کد خبر: ۸۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۸ 26 February 2015

احسان ثامنی‌راد در گفت‌و‌گو تسنیم در قرچک، ‌اظهار داشت: بیکاری یکی از مهم‌ترین مشکلات مددجویان و توانخواهان زیر پوشش این نهاد است و فرهنگ کسب و کار غیر دولتی در شهرستان ضعیف بوده و بیشتر افراد بیکار به سمت کارهای دولتی و پشت میز نشینی تمایل دارند.
وی نقش رسانه‌های مختلف گروهی اعم از مطبوعات و خبرگزاری‌ها را در فرهنگ‌سازی این موضوع اجتماعی مهم دانست و گفت: با پیگیری های به عمل آمده مستمری ماهانه این مددجویان برقرار و زیر پوشش خدمات مستمر این دستگاه قرار گرفتند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک اعتیاد، طلاق و خودکشی را سه آسیب اجتماعی شهرستان عنوان کرد و افزود: این دستگاه تمام توان خود را برای مقابله و پیشگیری از این آسیب ها بکار می‌گیرد.
ثامنی‌راد به برنامه‌های متنوع متناسب با اهداف کلان سازمان در این شهرستان اشاره کرد و افزود: سیاست کلان بهزیستی کشور مبتنی بر کاهش ورودی و افزایش خروجی متمرکز بوده که در این راستا برنامه های برای تحقق این سیاست در نظر گرفته شده است.
وی پیشگیری، ارتقای اطلاعات و آگاهی از آسیب های اجتماعی، آموزش مهارت های زندگی قبل و بعد از ازدواج، ایجاد و توسعه مراکز مشاوره و اورژانس اجتماعی را جمله برنامه های این نهاد برای کاهش ورودی عنوان کرد.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک تاکید کرد: اگر مردم را در برابر آسیب‌های جامعه مجهز کرده بی شک معضلات و آسیب‌های اجتماعی منجر به طلاق و خودکشی و اعتیاد در جامعه کاهش می‌یابد.
وی ارائه خدمات کامل و رایگان برای مددجویان این نهاد در مراکز بهداشتی و درمانی و توانمندسازی معلولان و مددجویان را  از اهداف این اداره برشمرد وتصریح کرد: برگزاری جشنواره های قرآنی، علمی، هنری و ورزشی می تواند راهی در جهت استعدادیابی و پرورش استعدادهای آنان مطرح باشد.
ثامنی‌راد، با بیان اینکه معلولیت به هیچ عنوان محدودیت نیست، تصریح کرد: ما بایستی با فراهم کردن زیرساخت ها و امکانات لازم بتوانیم معلول را از منزل خارج و وارد اجتماع کرده تا هم نگرش مردم و مسئولان نسبت به این قشر تغییر یافته و هم بتوانند مانند سایر اقشار جامعه از خدمات ارائه شده بهره مند شوند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک اشتغال، کارآفرینی را یکی از راهکارهای خروجی به عنوان سیاست کلان سازمان دانست و افزود: با ارائه تسهیلات و آموزش های لازم به مددجویان زمینه خودکفایی و خروج آنان را از چتر حمایتی این نهاد فراهم کرده ایم.
وی مناسب سازی اماکن عمومی و ادارات این شهرستان را برای معلولان یکی از دغدغه‌های آنان عنوان کرد و افزود: با رایزنی و پیگیری‌های لازم مقرر شده که اعتبارات تملک و دارایی برای مناسب سازی اماکن شهری و ادارات این شهرستان اختصاص یابد.
ثامنی‌راد تصریح کرد: اداره بهزیستی شهرستان قرچک به تنهایی قادر به حل مشکلات مددجویان نبوده و در این راستا نیازمند کمک و مشارکت دستگاه ها، مردم، خیران و اصحاب رسانه و مطبوعات است.
وی گفت: جلب مشارکت های مردمی برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر یکی از اولویت های اصلی این اداره برای تعدادافراد تحت پوشش است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار