ايجاد امنيت اجتماعي و اخلاقي با استفاده از نيروهاي مردمي

جانشين فرماندهي انتظامي استان قم از ايجاد امنيت اجتماعي و اخلاقي با استفاده از نيروهاي مردمي خبر داد.
کد خبر: ۷۹۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۰ 18 August 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ حميدرضااسدي اظهار داشت:شهر قم از کلانشهرهاي مهم کشور است که از جنبه هاي ملي و بين المللي حائز اهميت و در زمينه هاي ديني، فرهنگي ،علمي ،سياسي ،اجتماعي و اقتصادي يکي از استان هاي مثمرثمر و تاثيرگذار بوده و به همين علل با استقبال اقشارمختلف مردم با انگيزه ها و رويکردهاي مختلف به عنوان محل زندگي و سکونت قرار گرفته است.

وي ادامه داد: فرهنگ هاي مختلف موجب بوجود آمدن بافت هاي اجتماعي مختلفي شده اند که اين بافت ها با تعاريفي که از بحث شهروندي  وجود دارد تضادهايي را بوجود آورده و جايگاه شهروندي را تحت تاثير قرار داده است،بنابراين فرماندهي انتظامي  استان به منظور ايجاد نظم و امنيت اجتماعي و اخلاقي در فرايندي 3 مرحله اي از نيروهاي مردمي و مردم مدار در اين حوزه استفاده مي کند.

جانشين فرماندهي انتظامي استان مرحله اول را آموزش عنوان کرد و افزود: افرادي را که نياز به آموزش دارند با رويکرد آموزش چهره به چهره، تذکر لساني و امر به معروف و نهي از منکر با استفاده از نيروي مردمي در دستور کار قرار داده ايم.

وي مرحله دوم را مشاوره دانست و گفت: اين مشاوره به صورت مداخله اي مددکاري و پيشگيرانه است ،وضعيت ظاهري افراد در جامعه بايد مورد رصد قرار گيرد، زنان و مرداني هستند با ظاهر خارج عرف، با علائم و نشانه هاي نامتعارف که به دليل بد پوششي و بدرفتاري اول از طريق خود مردم آموزش لساني دريافت  مي کنند و در صورت نياز مشاوره هاي مددکاري پايدار داده مي شود.

سرهنگ اسدي مرحله آخر  را برخورد سلبي ذکر کرد و گفت: در برخورد با افرادي که خود را با هنجارهاي جامعه تطبيق نمي دهند و حقوق شهروندي را رعايت نمي کنند با استفاده از قانون و دستورات ابلاغي، اقدامات پليسي را انجام مي دهيم.

وي به افرادي که رفتارهاي ناهمگون اجتماعي دارند هشدار داد: براساس اينکه غير بومي هستند، با لباس نامناسب سوار خودرو مي شوند، آلودگي صوتي ايجاد مي کنند و گاهي حتي همراه خود حيواناتي دارند و در سطح شهر مي چرخند،بايد رفتار خود را اصلاح کنند و براساس انتظارات جامعه ديني و مذهبي قم رفتار کرده ،از هدايت پليس تيعيت و خود را با فرهنگ ديني و مذهبي و بافت اجتماعي استان قم هماهنگ کنند.

جانشين فرماندهي انتظامي استان ادامه داد: به همين منظور فرماندهي انتظامي استان با همکاري نيروهاي مردمي امر به معروف و نهي از منکر، ناصحين ،سپاه و بسيج اقدام به اجراي مانوري در روز پنج شنبه مورخ 29 مرداد ماه در نقاط از پيش تعيين شده سطح استان خواهد کرد.

اين مقام انتظامي اقدامات پليس و نيروهاي مردمي در اين مانور را با سه رويکرد آموزش ، مشاوره و اقدامات سلبي دانست و اعلام کرد: اين مانور به صورت فصلي در طول سال نيز به اجرا در خواهد آمد.

سرهنگ اسدي خاطر نشان کرد: حدد 30 نقطه شهر براي اجراي اين مانور پيش بيني شده و در راستاي مطالبات مردمي است و نيروهاي اصلي اين رزمايش خود مردم هستند که در کنار عوامل انتظامي و نظامي اجراي ماموريت مي کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار