تاکید رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر برلزوم ارتقای مهارت کارکنان

کد خبر: ۷۸۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۴ 18 August 2015

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در آیین افتتاح دوره آموزشی و باز آموزی تخصصی نجات در حوادث جاده ای بر لزوم ارتقای علمی و عملی مهارتهای امدادی کارکنان و اعضا تاکید کرد .




به گزارش تابناک گیلان به نقل از روابط عمومی هلال احمر گیلان ، دکتر ناصر چرخساز اظهار کرد : مدیران و کارکنان هلال احمر بعنوان کسانی که زمان حوادث در صف اول خدمت رسانی هستند باید بتوانند با حضور و با افزایش توان و علم امدادی به صورت عملی و تئوری خدمات خوبی را به حادثه دیدگان ارائه دهند .
وی افزود : با توجه به اینکه یکی از وظایف اصلی هلال احمر بحث امداد و نجات و حضور فعال در حوادث و سوانح است این سازمان با آموزشهای مستمر و به روز برای مدیران ، کارکنان و اعضای خود تلاش می کند تا آمادگی خود را در تمامی زمینه های امدادی افزایش دهد .
وی خاطرنشان کرد : آموزش همگانی امداد و نجات به عهده هلال احمر است که این سازمان همه ساله با فراخوان علاقه مندان و ایجاد بستر مناسب با برگزاری دوره های عمومی و تخصصی امدادی تلاش می کند تا به نقطه مطلوب برسد .
معاون آموزش و برنامه ریزی سازمان امداد و نجات نیز در ادامه گفت : این سازمان با برگزاری بیش از 15 دوره تخصصی ویژه مدیران ، کارکنان تمامی امدادگران سطوح مختلف می کوشد تا گامی موثر در ارتقاء آموزش های امدادی و افزایش مهارت اعضا و کارکنان خود بر دارد .
سعید متانی افزود : همه ساله دوره های تخصصی متعدی با حضور امدادگران پایگاههای جاده ای برگزار می شود که با برنامه ریزی های صورت گرفته فراگیری این آموزشها به صورت مستمر و به روز برای مدیران و کلیه کارکنان و اعضای هلال احمر جزء اولویت های این سازمان است .
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان نیز در این مراسم گفت : حوادث جاده ای در کشور همه ساله خسارات جانی و مالی را به خانواده های زیادی تحمیل می کند که یکی از راههای پیشگیری از خسارات جبران ناپذیر آموزش به روز در نحوه برخورد صحیح در دقایق اولیه حادثه با مصدوم است و هلال احمر بعنوان یک سازمان مردم نهاد نقش مهمی در نهادینه کردن آموزشهای صحیح امدادی در رده های سنی مختلف و کاهش اثرات منفی حوادث دارد .
علیرضا خصوصی تصریح کرد : هلال احمر با آموزش های امدادی در تمامی سطوح تلاش می کند فرهنگ خود امدادی را در عموم مردم نهادینه کند تا هر فرد یا خانواده ای در هنگام بروز حوادث بتواند با اطمینان خاطر و استفاده از تجربیات و علم خود بهترین برخورد را با حادثه داشته باشد .
وی افزود : در راستای تحقق اهداف بلند مدت آموزشی و کاهش خسارات حوادث ترافیکی این جمعیت اقدام به برگزاری دوره آموزشی و بازآموزی تخصصی نجات ویژه معاونین امداد و نجات و جوانان که دو بخش مهم در جذب عموم مردم و ساماندهی آنان همچنین آموزش اعضای جمعیت با روشهای استاندارد و به روز را عهده دار هستند را برگزار می نماید .
دکتر خصوصی ثانی گفت : در این دوره مباحث تئوری و عملی جاده ای توسط مربیان برجسته کشوری و استانی در سه روز متوالی آموزش داده می شود و شرکت کنندگان پس از قبولی در امتحان تئوری و عملی گواهی نامه دریافت می کنند .
دوره آموزشی و باز آموزی تخصصی نجات در حوادث جاده ای با حضور 62 تن از معاونان امداد و نجات و جوانان هلال احمر سراسر کشور در اردوگاه مهر بندر انزلی از امروز برای سه روز متوالی برگزار می شود .
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار