روایت همسر شهید شاهینی از زندگی وی+تصاویر

فرزند شهید شاهینی که پس از شهادت پدر به دنیا آمده است گفت: پدر جان هر چند تو را ندیده ام ، از صمیم قلب دوسنت دارم و افتخار می کنم که چنین پدری دارم اما افسوس نمی خورم.
کد خبر: ۷۳۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷ 08 August 2015
همسر شهید شاهینی گفت: این شهید انسانی با اخلاص کامل و با ایمان بود که در راه شهدا قدم برمی داشت و هدف و راه و روشش در زندگی الگوگرفته از شهدا بود.

منصوره رضایی در گفت و گو با ایرنا افزود: چون همه راه و روش و گام هایی که در راه حرفه خبرنگاری برمی داشتند تکلیف مدار و در راه رضای حق بود لایق و شایسته شهادت بودند.


وی با بیان خاطراتی از شهید شاهینی به روز شهادت وی اشاره کرد و گفت: داریوش شب پیش از شهادت با شور و شوق خاصی از مانور صحبت می کرد و توضیح می داد که مانور به معنای آمادگی پیدا کردن برای دفاع از ایران اسلامی است و هر زمان که دشمن قصد تجاوز به خاک ما را داشت باید آماده باشیم.

رضایی ادامه داد: شهید شاهینی در آن شب اشاره ای به احتمال شهادتش کرد و از ما خواست که اگر شهید شد حلالش کنیم و من که افق دید او را درک نمی کردم گفتم شهادت شرایط و ملزومات می خواهد منطقه ای و عملیاتی نیاز است ولی وی همچنان مصمم می گفتند حالا اگر این فیض نصیب من شد، حلالم کنید.

وی در باره حرفه خبرنگاری شهید شاهینی بیان کرد: خبرنگاران مانند پل هستند میان مردم و مسوولان و می توانند درد مردم و مشکلات مردم را به گوش مسوولان برسانند.

رضایی اضافه کرد: خبرنگاران حقیقت جویی در خبر را مد نظر داشته باشند، هدفشان برای خدا باشد، مصلحت مردم و جامعه را در نظر بگیرند و در راه آن تلاش کنند.

همسر شهید با تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران اظهار کرد: از همه اصحاب رسانه و خبرنگاران انتظار داریم راه شهدا را تداوم بخشند و چیزی جز حق و حقیقت ننویسند تا همواره موفق و سربلند باشند.

فرزند شهید شاهینی که پس از شهادت پدر به دنیا آمده است گفت: پدر جان هر چند تو را ندیده ام ، از صمیم قلب دوسنت دارم و افتخار می کنم که چنین پدری دارم اما افسوس نمی خورم.

زهرا شاهینی اضافه کرد: افسوس نمی خورم چون افتخار می کنم چنین پدری دارم که برای مردم ایران و دین اسلام جان خود را هدیه دادند و اکنون در بهشت خدا زندگی می کنند.

برادر شهید شاهینی با تبریک روز خبرنگار گفت: یکی از شاخصه های مهم که شهید شاهینی در عرصه خبرنگاری همیشه مد نظر داشت حفظ امانتداری در عرصه خبر و خبرنگاری بود.

مجید شاهینی افزود: شهید شاهینی معتقد بود که خبر باید همان طوری که اتفاق افتاده است به دست مردم برسد و خبرنگار حق ندارد آن را آن طوری که خودش دوست دارد تغییر دهد و به مردم برساند.

وی بیان کرد: داریوش همواره خبر را چون امانتی در دست خود می دانست و در حرفه خود همیشه امانتداری را سرلوحه کار قرار می داد.

شاهینی گفت: این شهید عرصه آگاهی بخشی، خودسازی و توجه به تهذیب نفس و اخلاق مداری در عرصه خبر را برای یک خبرنگار در جامعه بسیار مهم و تاثیر گذار می دانست و بر آن تاکید بسیار داشت.

وی بیان کرد: امسال با توجه به شعار همدلی و همزبانی مردم و مسوولان، خبرنگاران نیز باید همدل و همزبان با مردم در عرصه خبر و خبررسانی کوشا باشند.

برادر شهید شاهینی به بیان خاطره ای از شهید پرداخت و گفت: بعد از حادثه زلزله بم یکی دو روز امداد رسانی به مردم زلزله زده به کندی صورت می گرفت که شهید شاهینی با اطلاع از این موضوع با تهیه و ساخت یگ گزارش خبری از وضعیت امداد رسانی باعث شد که موج امداد رسانی مردم به این منطقه سرازیر شود.

عباس دهقان از دوستان نزدیک شهید شاهینی گفت: شاهینی از پیشکسوتان و نام آوران عرصه خبرنگاری دشتستان بود.

وی گفت: شهید شاهینی در دوران نوجوانی عضو کانون فرهنگی و هنری پایگاه مقاومت بسیج و در آن زمان نوجوانی نیز از چهره های خوش ذوق و متفکر و اهل قلم بودند.

دهقان بیان کرد: شهید شاهینی در کارهای فرهنگی پیشتاز د واهل ذوق و پرجنب و جوش بود.
وی از شاخص های مهم شهید شاهینی را تکلیف مداری وی در سن جوانی دانست و گفت: شهید شاهینی از جوانان مبتکر خبر بودند و در این عرصه زحمات بسیاری کشیدند و همواره در هر کاری تکلیف و دین خود را به نحو شایسته ادا می کرد.

دهقان گفت: ارتباط و علاقه ایشان با شهدا بسیار بود و رسیدن به شهادت از آرزوهای ایشان بود.
به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار و ادای احترام به مقام شامخ شهید رسانه استان بوشهر روز شنبه مزار مطهر شهید شاهینی در شهر آبپخش توسط خبرنگاران، دوستان و خانواده این شهید عرصه خبر غبارروبی و گل افشانی شد.

شهید داریوش شاهینی متولد 1356 شهرستان دشتستان، مدیر گروه واحد مرکزی خبر صدا و سیما، دبیر گفت وگوی ویژه خبر 22:30 شبکه دوم سیما و تحلیل گر سیاسی معاونت سیاسی صدا و سیما در 15 آذر سال 84 در راه سفر برای پوشش خبری رزمایش عاشقان ولایت با جمعی از خبرنگاران صدا و سیما و دیگر رسانه های جمهوری اسلامی ایران در سانحه هوایی به جرگه عاشقان ولایت پیوست.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار