آمادگی ترکیه‌ برای سرمایه‌گذاری در بیله‌سوار

نماینده اتاق بازرگانی ایران در امور ترکیه گفت: در حال حاضر سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای تمایل فراوانی برای سرمایه‌گذاری در استان اردبیل و شهرستان بیله‌سوار دارند و در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌ند.
کد خبر: ۷۱۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹ 04 August 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، یوسف خوش‌طینت صبح امروز در دیدار با سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای در محل فرمانداری بیله‌سوار اظهار داشت: در حال حاضر سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای تمایل فراوانی برای سرمایه‌گذاری در کشور و استان اردبیل دارند که رغبت و تمایل این سرمایه‌گذاران آثار جمع بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 است.

وی بیان کرد: شرکت ترکیه‌ای قبل از انتخاب این شهرستان برای سرمایه‌گذاری، تحقیقات و بررسی‌هایی را در مورد زمینه‌های سرمایه‌گذاری و قابلیت‌ها و توانمندی‌های منطقه انجام داده و با مطالعات و جمع بندی‌های انجام شده زمینه‌های فعالیت خود را اعلام می‌کند.

نماینده اتاق بازرگانی ایران در امور ترکیه گفت: رئیس هیئت مدیره این شرکت معتبر خارجی بر اساس قواعد و عرف بین‌المللی، در نامه‌ای رسمی آمادگی خود را برای سفر به منطقه و تبادل نظر با فرمانداران و مسئولان این منطقه در زمینه سرمایه‌گذاری اعلام کرده است.

خوش‌طینت افزود: رئیس هیئت مدیره سرمایه‌گذاری ترکیه‌ای و یکی از مدیران ارشد این شرکت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ تخصصی در خاورمیانه و اروپا که مشتمل بر 130 شرکت اقماری بوده در قالب گروه‌های مختلف آماده همکاری با شهرستان های استان اردبیل بر حسب قابلیت‌های لازم را دارد که بعد از بررسی و مطالعات دقیق اولویت‌های توسعه برنامه‌ریزی و جمع بندی می‌شود.

وی با اشاره به سوابق این شرکت گفت: شرکت ترکیه‌ای در حوزه‌‌های مجتمع‌های رفاهی، کمپ‌های ورزشی و صنایع تبدیلی و تکمیلی، بسته بندی مواد غذایی و صادرات غلات، سرمایه گذاری در زمینه کشاورزی، فعالیت‌های نفت و گاز و صنایع پتروشیمی، خدمات بازرگانی، ایجاد انبارهای عمومی، ایجاد نمایشگاه‌های دایمی عرضه و توزیع کالاهای صنعتی و مصرفی، توسعه خدمات درمانی و بهداشتی، توسعه صنعت گردشگری و تورهای جهانگردی، معرفی قابلیت‌های استان اردبیل به اروپا و جذب توریسم، توسعه کارخانجات نساجی و کارخانه تولید محصولات پلاستیکی آماده سرمایه‌گذاری در منطقه است.

رمضان ایکی‌کات عضو هیئت مدیره شرکت هلدینگ آسکون ترکیه نیز با بیان اینکه مذهب و فرهنگ مهم‌ترین عامل اشتراک این دو کشور است و مسائل اقتصادی و تجاری در پس این اشتراکات عمیق‌تر خواهد بود، افزود: اقتصاد ترکیه در حال حاضر پویایی و پیشرفت خوبی داشته و حرف‌هایی برای گفتن در عرصه جهانی دارد و مایل است تا با همه کشورهای همسایه ارتباط داشته باشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار