استقرار 8 مرکز تحقیقاتی کشوری در البرز

کد خبر: ۷۱۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸ 03 August 2015
استاندار البرز با اشاره به اینکه 8 مرکز تحقیقاتی کشور در البرز مستقر است،‌گفت: استان البرز با داشتن چنین مراکز علمی و پژوهشی و وجود محققان بسیار زیاد می‌تواند به رشد و توسعه بیش از پیش برسد.
سید حمید طهایی اظهار داشت: وجود مراکز علمی و تحقیقاتی در استان البرز تاثیرات بسیار فراوانی را در رشد این استان دارد.
وی ادامه داد: وجود پژوهشگران و محققان در این استان می‌تواند به عنوان یک سرمایه بسیار بزرگ برای استان محسوب شود چرا که البرز می‌تواند از لحاظ بار علمی در رتبه‌های بالایی در کشور محسوب شود.
استاندار البرز با بیان اینکه در حال حاضر از 10 مرکز علمی پژوهشی کشور در حوزه کشاورزی و تحقیقات نوین علمی فعال است افزود: 8 مرکز آن در البرز استقرار دارد که این خود ظرفیت ویژه‌ای را برای این استان فراهم ساخته است.
طهایی خاطرنشان کرد: مسئولان در این استان باید از وجود چنین ظرفیتی در استان بهره کامل را برده و در مسیر اعتلا و رشد همه جانبه استان تلاش بسیار زیادی را از خود نشان دهند.
وی با اشاره به اینکه استان البرز از دیرباز خاستگاه و قطب کشاورزی کشور به شمار می‌رفته افزود: این استان با داشتن اولین دانشکده کشاورزی به عنوان یکی از قطب‌های علمی کشور نیز محسوب می‌شود.
استاندار البرز گفت: با استان شدن البرز باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود علمی مسیر توسعه و پیشرفت این استان به درستی طی شود و شاهد رشد همه جانبه البرز باشیم.
طهایی با تأکید بر همکاری‌های دو جانبه بین دستگاه‌های مختلف استان و مراکز علمی و تحقیقاتی و استفاده از پژوهشگران گفت: برای رشد و توسعه بیشتر نیازمند حضور محققان و پژوهشگران هستیم لذا حمایت از این افراد را در دستور ویژه قرار داده‌ایم.
وی فراهم کردن بسترهای بیشتر برای محققان و پژوهشگران را امری مهم خواند و ادامه داد: پژوهشگران باید دیوارهای محصور آزمایشگاهی را کنار زده و از جای جای استان البرز برای توسعه فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی که به نفع توسعه این استان و به فراخور آن کشور است، بهره‌مند شوند که این امر نیز با آغاز همکاری‌های دو جانبه به نحو مطلوب‌تری محقق خواهد شد.
این مسئول در بخشی دیگر از سخنان خود به بحث ریزگردها در این استان اشاره کرد و بیان داشت: این ریزگردها به عنوان تهدیدی برای استان و به تبع آن برای پایتخت محسوب می‌شود که می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در این استان مانع از بروز یک چنین رویدادهای شویم.
نماینده عالی دولت در استان البرز توسعه پوشش گیاهی را یکی از مهمترین راهکارهای اساسی برای مقابله با پدیده ریزگردها عنوان کرد و افزود: منطقه کویری اشتهارد و نظرآباد یکی از کانون‌های تولید ریزگرد است که به جهت مجاورت این استان با پایتخت و فقدان پوشش گیاهی مناسب شاهد حرکت شن‌های روان و افزایش گرد و غبار در این استان و پایتخت هستیم که با اجرای طرح‌های بیان‌زدایی می‌توان بخش قابل توجهی از این ریزگردها را با پوشش مناسب گیاهی مهار کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار