دلایل جدید سیل در البرز

کد خبر: ۷۰۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹ 02 August 2015
نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: احداث پل‌های غیراستاندارد و تجاوز به حریم رودخانه مهمتربن علل وقوع سیل اخیر در استان البرز است.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌ محمود ملکوتی‌خواه ظهر امروز در نشستی که به منظور بررسی علل بروز سیل اخیر در این استان برگزار شد، اظهار کرد: استان البرز یک موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی خاص دارد که لازم است تا برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور کاهش مشکلات در این استان انجام شود.

وی افزود: با بررسی‌های اولیه مشخص شده است که پل‌های غیراستاندارد و تجاوز به حریم رودخانه از مهمترین دلایل سیل اخیر در این استان بوده است.

ملکوتی‌خواه تأکید کرد: استان البرز به دلیل خاص بودن باید همیشه مورد توجه مسئولان در دستگاه‌های مختلف واقع شود و خدمات گسترده‌ای را برای این استان باید در نظر گرفت.

نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور خاطرنشان کرد: بارش باران در این استان تنها 13 میلی متر بوده است اما متأسفانه این میزان بارش این خسارات بزرگ را به بار آورده است که جای سئوال دارد.

ملکوتی‌خواه ادامه داد: از مهمترین اقداماتی که باید در استان البرز انجام داد شناسایی نقاط حادثه خیز و رفع موانع در این خصوص است.

وی ساماندهی و تخریب واحدهایی که در حاشیه رودخانه ساخته شده است را از مهمترین وظایف مسئولان برشمرد و گفت: باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق و اصولی و برخورد قاطع با متخلفان در این زمینه میزان ساخت وسازهای غیرمجاز در این کلانشهر را از بین ببریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار