وزیر صنعت:

صداوسیما اجناس خارجی را تبلیغ نکند

وزیر صنعت و معدن از صداوسیما به دلیل تبلیغ کالاهای خارجی انتقاد کرد.
کد خبر: ۷۰۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴ 02 August 2015
به گزارش تابناک یزد، محمدرضا نعمت زاده در روز بزرگداشت صنعت و معدن در تبریز گفت: اگر با برخی کشورها در زمینه تولید و صنعت مذاکراتی کرده ایم، شروطی نیز برای آن ها داشته ایم که این مذاکرات در مباحثی بوده است که فکر می کنیم برای سرمایه گذاری می تواند مفید باشد.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از تولیدات داخلی باید قابلیت صادر شدن را داشته باشند، گفت: اگر بازار خود را در اختیار شرکت خارجی قرار می دهیم این ارتباط باید دو سویه و متقابل باشد زیرا هم اکنون بازار ما ۸۰ میلیون جمعیت دارد که باید بازار کشور مقابل نیز همچنین جمعیتی داشته باشد تا تعادل خوبی در این میان برقرار شود.

نعمت زاده با بیان اینکه صنایع ما باید از نظر تکنولوژی قوی تر شوند، گفت: اگر دانش روز نداشته باشیم نمی توانیم به تولید رقابتی در سطح کشور و در صنایع مختلف امید داشته باشیم.

وی افزود: هم اکنون ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی متناسب با کشور ما نیست که باید در این زمینه تولید کنندگان را افزایش و کیفی سازی بکنیم و همچنین دسترسی به دانش پیشرفته روز داشته باشیم.

وزیر صنعت و معدن ادامه داد: به طور یقین هر کشوری که امتیاز بیشتری در رابطه سرمایه گذاری با ایران به کشور ما بدهند با آن کشور معامله کرده و بازار خود را به وی می دهیم.

وی با اشاره به اینکه هر گونه بهره برداری در کشور باید با عقلانیت و برنامه باشد، گفت: در اقتصاد مقاومتی باید توجه ویژه ای به افزایش توانمندی تولید و بازاریابی بین المللی داشته باشیم، چرا باید کشور همسایه ما چندین هزار میلیارد دلار صادرات داشته باشد و حجم صادراتی آن با کشور ما تا بدین حد متفاوت باشد؟

نعمت زاده افزود: در سال ۹۱ شاهد ۳۶ درصد رشد منفی اشتغال در کشور بودیم و ۱۰ درصد نیز رشد منفی ارزش افزوده صنعت داشتیم اما هم اکنون توانسته ایم تا حدودی به این وضع سامان بدهیم و نمی توان در مدت زمان اندک شاهد حل این مشکل بود.

وی با بیان اینکه به دنبال تشویق سرمایه گذاران هستیم، گفت: باید با تشویق سرمایه گذار خارجی در پی بومی سازی دانش و مدیریت وی باشیم.

وزیر صنعت و معدن همچنین در ادامه از روند تبلیغ صداوسیما از کالاهای خارجی انتقاد کرده و گفت: صدا و سیما به عنوان یک رسانه دولتی اقدام به تبلیغ کالاهای خارجی می کند و در هنگام سوال از این رسانه نیز پاسخ می دهند که خارجی ها بیشتر از داخلی ها پول می دهند، در حالی که این پاسخ به هیچ وجه قانع کننده نیست.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار