شرکت 15 نخبه قرآنی استان در مسابقات کشوری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: 15 نخبه قرآنی این استان در سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در شهر تبریز به رقابت می پردازند.
کد خبر: ۷۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۵ 22 February 2015
حجت الاسلام اکبر قیامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسابقات از ششم تا 11 اسفند در بخش برادران در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) و در بخش خواهران در مجتمع پتروشیمی تبریز برگزار می شود.

وی گفت: 15 برگزیده قرآنی استان در بخش کشوری شامل چهار خواهر و 11 برادر در رشته های حفظ 20 جزء ، حفظ کل ، قرائت ، ترتیل و مفاهیم قرآنی حضور دارند.

وی اظهار کرد: این مسابقات اول سال در مراحل شهرستانی و استانی برگزار شده و برگزیدگان به مسابقات کشوری راه پیدا می کنند که از استان اردبیل نیز یاسر جاهد ، بابک جعفرزاده ، هابیل جوانی در رشته حفظ کل ، علیرضا بایرامی و رسول تمجید در رشته قرائت و ولی شجاعی در رشته حفظ 20 جزء شرکت دارند.

او افزود: همچنین وحید محمدپور ، بهزاد صادق زاده ، سجاد صفرنژاد و بهنام رحمانی در رشته ترتیل ، احد قهرمانی در رشته مفاهیم تخصصی و فاطمه اسفند مز در رشته حفظ کل ، هاله فیروزی در رشته قرائت ، معصومه عزیزی در رشته حفظ 20 جزء و کبری احمدزاده در رشته ترتیل در این دوره از مسابقات شرکت می کنند.

وی اوقاف را یک نهاد فرهنگی دانست و گفت: فعالیت های قرآنی ، اساس و پایه فعالیت های فرهنگی در ایران است زیرا ایران کشوری است که برای اعتلای قرآن و اجرای احکام آن انقلاب کرده و شعار این انقلاب پایه گذاری حکومت بر اساس قرآن بود.

حجت الاسلام قیامی با تاکید بر لزوم فراهم کردن زیرساخت ها برای این مسابقات در استان افزود: برگزاری مسابقات قرآن یک فعالیت تبلیغی و ترویجی است که در راستای پژوهش و آموزش قرآن برگزار می شود.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار