دغدغه ما امنیت شغلی کارگران است

دبیرکل خانه کارگر گفت: در عرصه کارگری همچنان مهمترین دغدغه ما تامین امنیت شغلی کارگران است که ‌آینده این قشر را نیز با اضطراب و نگرانی به تصویر می‌کشد.
کد خبر: ۶۹۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹ 01 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا محجوب صبح امروز در نشست تشکل‌های کارگری در اردبیل اظهار کرد: یکی از چالش‌های جدی که در عرصه کارگری وجود دارد مشکلات معیشتی و برخی رفتارهای نامناسب ارباب رعیتی دوران گذشته است که امروز در جامعه کارگری علاوه بر فشارهای روانی که به این قشر وارد می‌‌شود همچنان مشاهده می‌کنیم.

وی ضرورت انگیزه‌بخشی به کارگران را در انجام ماموریت و مسئولیت خطیر خود یادآور شد و گفت: آنچه که در این زمینه باید به آن توجه کنیم تلاش فراکسیون کارگری مجلس به دور از نگاه‌های جناحی و حزبی است که به رغم تعداد اندک اما با هم‌افزایی در دفاع از حق و حقوق جامعه کارگری تلاشمان را انجام می‌دهیم.

4 میلیون و 900 هزار دانشجوی در حال تحصیل به زودی وارد بازار کار می‌شوند

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت بازار کار و معضل بزرگ بیکاری در کشور بیان کرد: هم اکنون 4 میلیون و900 هزار نفر در دانشگاه‌های مختلف کشور مشغول تحصیل هستند که بعد از چندین سال با فارغ‌التحصیلی وارد بازار کار خواهند شد.

محجوب افزود: قرار است 25 درصد این منابع انسانی مورد توجه قرار گرفته و وارد بازار کار شوند که قطعا معیارها و شاخصه‌های جذب این نیروها و کنار گذاشتن مابقی نیروهای تحصیلکرده خود شرایطی سخت و دشوار را به وجود آورده است.

این مسئول نیاز بازار را به طور سالانه به نیروی کار متخصص در حدود 920 نفر اعلام کرد و ادامه داد: اگر از کل فارغ‌التحصیلان دانشگاهی 25 درصد که معادل یک میلیون و 200 هزار نفر است وارد بازار کار شوند مابقی نیروها به عنوان نیروهای مازاد به کدام سمت و سو حرکت می‌کنند.

دبیرکل خانه کارگر تصریح کرد: برای سر و سامان دادن به این وضعیت پیشنهاد وضع بیمه بیکاری کردیم که دولت و شورای نگهبان سه بار مصوبه مجلس را در این زمینه لغو کردند.

محجوب یادآور شد: تلاش می‌کنیم تا این طرح بالاخره به سرانجام رسیده و دلسردی در این مسیر احساس نمی‌کنیم و بر ادامه مسیر قانونی خود در رسیدن به اهدافمان پافشاری خواهیم کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت منابع انسانی برای هر جامعه یک اصل و پایه حقیقی به شمار می‌رود و دولت باید بدنه خود را با جذب نیروهای متخصص جدید بازسازی کرده و چاره‌ای برای نیروهای مازاد تحصیل کرده و بیکار داشته باشد.

محجوب عنوان کرد: باید در مسیر جدید کارآفرینی و ایجاد اشتغال با استفاده از نیروهای توانمند و فنی فارغ‌التحصیل دانشگاهی اقدام کرد هر چند که این دانشگاه‌ها برای به دست آوردن درآمدها به هر شیوه متوسل شده‌اند تا با جذب دانشجو بتوانند در بازار حضور پیدا کنند.

وی ضرورت تنظیم روابط بین بازار کار و جذب دانشجو را در مراکز دانشگاهی یادآور شد و افزود: ابزارهایی در اختیار دولت وجود دارد که می‌تواند از آن ابزارها در تعادل‌بخشی به بازار بهره بگیرد.

دبیرکل خانه کارگر ادامه داد: بر اساس اصل 43 قانون اساسی قرار گرفتن ابزار کار در اختیار همه افراد امری ضروری است که در این اصل بر پرداخت وام بدون بهره به صراحت تاکید شده است تا امکان بهره‌گیری از این تسهیلات برای تامین منابع مالی استفاده شود.

محجوب در پایان سخنان خود بیان کرد: ما نباید منتظر حوادث باشیم و یا در پیمودن راه قانونی دچار ناامیدی شویم بلکه ضرورت دارد تمام هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در مسیری درست و شایسته اتفاق بیفتد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار