200 مورد تخلف ساختمانی در اردکان پیگیری شد

یزد - ایرنا - سرپرست شهرداری اردکان گفت: در یک سال اخیر واحد بازرسی و اجرائیات این نهاد 200 مورد پیگیری تخلف ساختمانی را در شهر انجام داد.
کد خبر: ۶۹۳۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵ 22 December 2018

 اباذر غفوری روز شنبه در نشست بررسی راهکارهای جلوگیری از ساخت‌ و سازهای غیرمجاز و غیراستاندارد با بیان اینکه فرهنگ‌ سازی تنها راهکار در این مورد است، افزود: از تبعات ساخت ‌وساز غیرمجاز در شهر نباید به ‌سادگی عبور کرد.
وی اضافه کرد: امروز ساخت ‌و سازهای غیرمجاز ناهنجاری ایجاد کرد که باید برای رفع این معضل از نظر فرهنگی، فنی و تخصصی بسترسازی شود.
سرپرست شهرداری اردکان با بیان اینکه بهترین نوع مقابله، پیشگیری از وقوع آن است، اظهار داشت: باید عقل‌ گرایی و منطق ‌گرایی را در حل مشکلات و نیز ایجاد اعتماد به کار بندیم.
غفوری تاکید کرد: در بحث ساخت ‌و سازهای ایمن نیاز به فرهنگ‌سازی بیشتری در این زمینه داریم.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اردکان نیز افزود: جلوگیری از ساخت ‌وسازهای غیرمجاز نیازمند ارائه راهکارهای مناسب است.
شهرام گل تصریح کرد: اگر راهکار مناسبی برای این موضوع از سوی مدیران شهری و دستگاه‌های متولی اندیشیده نشود، نمی ‌توان به شکل مطلوب با این پدیده مقابله کرد.
وی با بیان اینکه این نشست در راستای توسعه و تعالی شهر باشد، خاطر نشان کرد: ظرفیت اردکان بسیار زیاد است و شورای پنجم به دنبال آبادانی و استفاده از این ظرفیت‌ها است.
رئیس سازمان نظام‌ مهندسی اردکان هم گفت: خلأهای قانونی و عدم همراهی دیگر دستگاه‌ها به بهانه تبعات اجتماعی متأسفانه باعث افزایش گسترده ساخت ‌وساز غیرمجاز شده است.
محمد کمالی بیان داشت: فرهنگ عمومی مقاوم ‌سازی و رعایت مقررات ملی ساختمان باید در جامعه نهادینه شود و این مهم با حفظ وحدت فنی بین مردم، مهندسین و رسانه محقق می‌شود.
مرکز شهرستان 98 هزارنفری اردکان هم در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار