ارائه آموزش‌های مهارتی در بیله‌سوار

فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: باید آموزش‌های مهارتی و فنی‌ و حرفه‌ای بر حسب نیاز بازار کار در سطح شهرستان بیله‌سوار ارائه شود تا بتوانیم شاهد رفع بخشی از مشکلات بیکاری در منطقه باشیم.
کد خبر: ۶۸۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲ 30 July 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آرام حلیم پیش از ظهر امروز در بازدید از مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان بیله‌سوار با تبریک هفته ملی کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شرایط کنونی برای اقتصاد کشور و به ویژه شتاب‌دهی به فرایند تولید و اشتغال امری حیاتی است.

وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش ویژه‌ای با توجه به رویکرد توسعه استان از الگوی سنتی کشاورزی به صنعت و تجارت و کارآفرینی دارد، گفت: اشتغال و حرفه‌های مختلف اگر بدون شناخت و مهارت‌آموزی دنبال شوند به طور قطع نتیجه مطلوبی به دنبال ندارند و تابستان و اوقات فراغت زمان مناسبی برای استفاده از مهارت‌های فنی و حرفه‌ای شهرستان است.

حلیم نقش و اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در ایجاد اشتغال بسیار ضروری و مهم خواند و افزود: تمام هفته‌ها در سال بایستی هفته مهارت باشد چرا که کار فنی و حرفه‌ای‌ها ترکیب علم و تجربه و انتقال آن به جوانان بوده و این امر بسیار ارزشمند است.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار با تاکید بر اینکه پیشبرد بهتر امور و بهینه کردن کار، آموزش و کسب مهارت جزو مسایل لازم و اولیه موفقیت در کار است، تصریح کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بخش‌های مختلف ستودنی است.

در این دیدار رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان بیله‌سوار نیز بیان کرد: در سطح شهرستان بیله‌سوار به تعداد 7 واحد کارگاه در رشته‌های برق، برق ساختمان صنعتی، برق ساختمان درجه 2، تاسیسات و تعمیرات کولر، یخچال و تعمیرات آبگرمکن، خیاطی، قالیبافی، کاموابافی، کامپیوتر، بافندگی و نیز 2 واحد کارگاه در بخش جعفرآباد و 2 واحد کارگاه به‌صورت سیار در روستاهای شهرستان به ارائه مهارت می‌پردازند.

امامی گفت: سالانه حدود 600 نفر در 10 رشته غنی و مهارتی در سطح شهرستان بیله‌سوار به‌صورت کارآموزی در فنی و حرفه‌ای شهرستان ثبت‌نام و دوره‌های آموزشی را سپری و وارد بازار کار می‌شوند.

وی اظهار کرد: تعداد 11 نفر از مربیان فنی و حرفه‌ای با آزمون استخدامی که در خردادماه برگزار شد، قبول شده و فرایند پذیرش آنها در حال پیگیری است تا در ماه‌های آینده جذب سازمان فنی و حرفه‌ای مرکز بیله‌سوار شوند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار