رئیس جامعه المصطفی:

از ظرفیت گردشگری در قم استفاده شود

استان قم با حضور مؤسسات فرهنگی که به تولید اندیشه می پردازند، می تواند در بخش گردشگری سرمایه گذاری فکری انجام دهد. این استان، زائر پذیر و در عرصه بین المللی مورد توجه است؛ پس باید باید با تأمین زیرساخت ها، از ظرفیت آن در حوزه های گوناگون بهره برداری شود.
کد خبر: ۶۸۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰ 29 July 2015
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: گردشگری امروز بیانگر فرهنگ و اندیشه هر کشوری است از این رو می توان با استفاده از حوزه گردشگری، اندیشه فرهنگی و مذهبی خویش را به دیگر نقاط جهان صادر کرد.

رئیس جامعه المصطفی با تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران با بهره‌گیری از گردشگری در حوزه فرهنگی و مذهبی می‌تواند جریان ساز باشد، تصریح کرد: استان قم به جهت حضور موسسات فرهنگی که در زمینه تولید اندیشه فعالیت دارند، می‌تواند در بخش گردشگری سرمایه گذاری فکری انجام دهد.

وی خاطرنشان ساخت: المصطفی این آمادگی را دارد که در حوزه گردشگری مذهبی و فرهنگی همکاری داشته باشد؛ البته مطالعاتی را نیز در این عرصه انجام داده ایم.

امام جمعه قم با بیان اینکه باید زیرساخت های گردشگری در استان قم مورد توجه قرار گیرد گفت: این استان، زائر پذیر و در عرصه بین المللی مورد توجه است؛ پس باید باید با تأمین زیرساخت ها، از ظرفیت آن در حوزه های گوناگون بهره برداری شود.

 وی تصریح کرد: یکی از برنامه های جامعه المصطفی، تربیت مدیران کاروان های زیارتی است؛ از این رو می تواند آموزش هایی را در خصوص توسعه گردشگری ارائه نماید.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه تاکنون 40 هزار نفر از 120 ملیت مختلف از جامعةالمصطفی العالمیه فارغ التحصیل شده‌اند خاطرنشان کرد: در کنار این افراد 50 هزار نفر از همسران و خانواده‌های ایشان نیز زیرپوشش برنامه‌های آموزشی و تربیتی ما قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به فعالیت گسترده فارغ‌التحصیلان المصطفی در کشورهای مختلف گفت: فارغ‌التحصیلان این مرکز در محیط‌های دانشگاهی منشا اثر بوده‌اند و در برخی از کشورها از جمله افغانستان نسبت به راه‌اندازی دانشگاه‌ها اقدام کرده‌اند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار