حمایت 70 سازمان غیردولتی از محیط زیست

دبیر گروه کاری تشکل‌های مردم نهاد گفت: بیش از 70 سازمان غیردولتی در کشور در حوزه گردشگری و صیانت از محیط زیست و همچنین مراقبت از آثار میراث فرهنگی و تاریخی فعالیت دارند.
کد خبر: ۶۷۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹ 28 July 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بابک مغازه‌ای صبح امروز در مراسم تجلیل از چهره‌های برجسته و مفاخر اردبیل اظهار کرد: ما در مسیر توسعه کشور به یک خرد جمعی در قالب تشکل‌های دولتی و غیردولتی نیازمندیم که به شکل فراگیر می‌توان از این مجموعه‌ها استفاده کرد.

وی با اشاره به سالروز تشکیل استقرار حکومت صفویه و تاریخ درخشان شکل گرفته در ایران با مرکزیت شهرداری اردبیل، آذربایجان و اصفهان افزود: همه ما امروز مرهون و مدیون اردبیلی هستیم که در یکپارچگی کشورمان و نهادینه کردن فرهنگ تشیع سرآمد بوده است.

دبیر گروه کاری تشکل‌های مردم‌نهاد با اشاره به مراحل مختلف پیشرفت و توسعه و تکمیل فرایند تکاملی در این زمینه گفت: تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری، ظرفیت‌سنجی، توان‌افزایی، اجرای هدفمند و پایش ارزشمند از مهمترین و تأثیرگذارترین مؤلفه‌هایی است که در پیشرفت یک مجموعه غیردولتی می‌تواند مفید و موثر باشد.

مغازه‌ای تصریح کرد:‌ ما اگر می‌خواهیم از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استفاده کنیم، قطعاً در این مسیر شکل‌گیری سازمان‌های مردم‌نهاد و بهره‌گیری از ظرفیت آنها برای ما مهم خواهد بود، چراکه امروز سرزمین ارزشی ما به یک بالندگی و توانمندی تاریخی و تمدنی نیازمند است.

این مسئول ادامه داد: اگر امروز در عرصه دیپلماسی حرف‌های شایسته و در حد جهانی داریم که آن را با الهام از مکتب اسلامی ارائه کنیم، قطعاً در دیپلماسی عمومی می‌توانیم همین تأثیرگذاری را شاهد باشیم.

دبیر گروه کاری تشکل‌های مردم‌نهاد یادآور شد: مؤسسات غیردولتی به یقین حامیان و مروجان فرهنگ و تمدن ایران زمین هستند و تلاششان بر این است تا بکارگیری ظرفیت عظیم در مسیر توسعه بیشتر گام‌های جدی و عملی برداشته شود.

مغازه‌ای مشارکت نهادهای مدنی را در بهبود این شرایط و ارتقای جایگاه آن یادآور شد و عنوان کرد: ما همیشه در مقاطع مختلف با تصمیم‌گیری درست و حرکت راهبردی سعی‌مان بر این است تا با گذر از مرحله توسعه پایدار بتوانیم رشد واقعی را در حوزه‌های مختلف رقم بزنیم.

وی فعالیت تشکل‌های مردم‌نهاد را در کشور مثبت و فراگیر توصیف کرد و گفت: هر چند عده‌ای می‌خواهند که این تشکل‌ها تنها زینت‌المجلس باشند، اما کارآمدی و توانمندی این مجموعه‌های غیردولتی قطعاً در پیشرفت و توسعه و مسیر رو به‌ جلو مهم و تأثیرگذار خواهد بود.

دبیر گروه کاری تشکل‌های مردم‌نهاد ضرورت توجه به توانمندی‌ها و توسعه متوازن را یادآور شد و تصریح کرد: آنچه که در این زمینه باید به آن توجه کنیم، رویکردهای ارزشمندی است که قطعاً نتایج خوبی را نیز به همراه خواهد داشت.

مغازه‌ای فعالیت 70 سازمان غیردولتی را با محوریت توسعه پایدار در گرو توجه به مولفه‌های محیط زیست و گردشگری یادآور شد و افزود: همه ساله همایش بزرگ تشکل‌های غیردولتی را برگزار می‌کنیم که سال قبل این همایش در اردبیل برگزار شد که به احتمال قوی این همایش امسال در استان آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود.

وی رویکرد تشکل‌ها و نهادهای مردمی را توجه به حوزه‌های اجتماعی، معیشتی، سبک زندگی، مسائل بومی و محلی و ارتقای برخی از شاخص‌ها در روند توسعه اعلام کرد و گفت: در این زمینه همه باید با جدیت و تلاش همه‌جانبه به توانمندی و توسعه این بخش کمک کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار