گسترش حقوق کودک در قالب آثار هنری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: حقوق کودک موضوعی فراملی و متعلق به تمام کودکان جهان است و جشنواره تئاتر می‌تواند این حقوق را در قالب آثار هنری بسط و گسترش دهد. 
کد خبر: ۶۷۷۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲ 10 November 2018
علیرضا درویش نژاد گفت: نهاد ریاست جمهوری توجه ویژه‌ای به حقوق اجتماعی کودکان دارد و از اینرو حمایت معنوی و مالی از بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان را اعلام کرده است.

به گزارش ایرنا، درویش نژاد اظهار داشت: به تازگی تیمی از مسئولان و هیات اجرایی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و احتماعی استاندار همدان با شهیندخت مولاوردی مشاور رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی دیدار داشتند و نتایج خوبی از این ملاقات حاصل شد.

وی افزود: در این دیدار مشاور رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی با ابراز خرسندی از شعار غنی و پرمحتوای جشنواره تئاتر کودک و نوجوان حمایت نهاد ریاست جمهوری از این رویداد فرهنگی و هنری بین المللی را اعلام کرد. 
درویش نژاد گفت: مشاور رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی در آیین اختتامیه جشنواره در همدان حضور می‌یابد.

رئیس جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: در این دیدار درباره تولید و اجرای نمایش‌هایی با مضامینی همچون پرهیز از خشونت و کودک آزاری، نشاط کودک و خانواده، تحصیل کودکان، احترام و رشد شخصیت کودک به توافق جمعی رسیدیم.

وی یادآوری کرد: نمایش‌های فوق در بخش مسابقه و جنبی جشنواره برای کودکان به نمایش درمی آید. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: حقوق اجتماعی کودک از اجزای منشور حقوق شهروندی است که دولت به تحقق آن بسیار مصمم است و از این رو نهاد ریاست جمهوری از جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار «کودک و حقوق اجتماعی و کودک و حقوق شهروند» به طور ویژه پشتیبانی می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد با استقبال خوب مسئولان کشوری جشنواره امسال با کیفیت‌تر از گذشته برگزار می‌شود. 

بیست و پنجمین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان با شعار «کودک و حقوق اجتماعی» به دبیری مریم کاظمی از ۲۸ آبان تا چهارم آذر ماه امسال به میزبانی همدان برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار