مهندس غلامرضا نوري نائب رئيس کمیسيون کشاورزي و منابع طبیعی مجلس شوراي اسلامي

کسری سالانه 10 ميليارد مترمکعب آب در کشور

نائب رئيس کمیسيون کشاورزي و منابع طبیعی مجلس شوراي اسلامي گفت: سالانه 10 ميليارد مترمکعب کسري آب در کشور داريم.
کد خبر: ۶۷۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵ 27 July 2015


به گزارش خبرنگار ما ، مهندس غلامرضا نوري قزلجه در همایش آب که به همت ستاد احياي درياچه اورميه در شهرستان بستان آباد برگزار شده بود با بیان این مطلب افزود: با مصرف اصولي و کاهش 15 درصدي ميزان مصرف آب در بخش کشاورزي مي توان بحران آب را تا حدي کنترل کرد.

وی با بيان اينکه کمک هاي خوبي براي استفاده از سيستم هاي نوين آبياري براي کشاورزان ديده شده است، پيشنهاد کرد کمک بلاعوض دولت از 85 درصد به 100 درصد برسد تا شاهد تشويق کشاورزان براي استفاده از سيستم هاي نوين ابياري در کشور باشيم.

نماينده مردم بستان آباد در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به کاهش آب درياچه اورميه و لزوم بسيج همگاني براي احياي آن افزود: دو سوم شهرستان بستان آباد در حوزه آبريز اين درياچه قرار گرفته و اميدواريم با تکميل سد کلقان در اين شهرستان که در حوزه آبريز درياچه خزرقرار دارد، شاهد حل مشکل کمبود آب در بخش صنعت و کشاورزي و شرب شهرستان باشيم.

وي همچنين از تصويب مصوبه اي در مجلس خبر داد که به موجب آن قولنامه هاي موجود در بخش کشاورزي در دست کشاورزان به عنوان سند رسمي تلقي مي شود.

مهندس نوری قزلجه گفت: با اجراي اين مصوبه بسياري از مشکلات کشاورزان در زمينه برق دار کردن چاههاي آب و استفاده از سيستم هاي نوين آبياري حل مي شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار