آموزش رشته‌های بازارمحوردراسدآباد

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اسدآباد با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی در مراکز فنی و حرفه‌ای اسدآباد در قالب رشته‌های صنعتی، خدماتی و کشاورزی است، گفت: بیشتر این رشته‌ها بازارمحور و در راستای ایجاد اشتغال پایدار است.
کد خبر: ۶۷۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹ 27 July 2015

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اسدآباد با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی در مراکز فنی و حرفه‌ای اسدآباد در قالب رشته‌های صنعتی، خدماتی و کشاورزی است، گفت: بیشتر این رشته‌ها بازارمحور و در راستای ایجاد اشتغال پایدار است.

به گزارش فارس، یعقوب فشخورانی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در این شهرستان در قالب رشته‌های صنعتی، خدماتی و کشاورزی است، اظهار کرد: این آموزش‌ها در مرکز برادران و خواهران به کارآموزان متقاضی داده می‌شود.

وی تصریح کرد: آموزش رشته‌های صنعتی شامل برق، جوشکاری، مکانیک، برق خودرو، ریخته‌گری، نقشه‌کشی، تعمیر لوازم خانگی، راه‌اندازی mini plc و wincc است که علاقه‌مندان خاص خود را دارد و استقبال خوبی از آن شده است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اسدآباد یادآور شد: بیشتر متقاضیان رشته‌های mini plc و wincc دانشجویان فارغ‌التحصیل هستند که با توجه به مرتبط بودن این رشته با برق، می‌توان با آشنایی با این نرم‌افزار در استفاده بهتر از آن بهره برد.

وی با اشاره به اینکه در رشته‌های کشاورزی آموزش مهارتی مختلفی داده می‌شود، گفت: در این راستا با دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی در بحث واحدهای درسی مرتبط با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای همکاری داریم.

فشخورانی با بیان اینکه آموزش مهارتی در فنی و حرفه‌ای به صورت استاندارد بین‌المللی است، گفت: افراد می‌توانند علاوه بر فراگیری آموزش و گرفتن مهارت در رشته‌های مختلف، نسبت به بازار کار و ایجاد اشتغال اقدام کند.

وی با اشاره به آموزش‌های رشته‌های مختلف در مرکز خواهران، گفت: بیشتر آموزش‌هایی که در این مرکز ارائه می‌شود، رشته‌های خدماتی است، هر چند رشته قالیبافی هم یک رشته صنعتی و خدماتی محسوب می‌شود.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اسدآباد با بیان اینکه در فراگیری آموزش و مهارت فنی و حرفه‌ای گروه سنی شرط نیست، بلکه از گروه‌های مختلف سنی استفاده می‌شود، گفت: افراد در هر رده گروه سنی با مراجعه به مراکز فنی و حرفه‌ای مشاوره لازم به آنان در انتخاب رشته مورد علاقه داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مراکز فنی و حرفه‌ای بیشتر رشته‌های بازارمحور را مد نظر دارند، افزود: افراد می‌توانند با شناختی که از بازار کار دارند، برای ایجاد اشتغال آموزش مهارت مورد نظر را فرا بگیرند.

فشخورانی کارآفرینی را واکنش به فرصت‌ها توسط افراد خلاق دانست و گفت: برای ایجاد اشتغال پایدار چندین مؤلفه می‌تواند دخیل باشد که یکی از آنها داشتن مهارت است.

وی محدودیت نیروی انسانی و اعتبارات را در روستاها برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از معضلات خواند و افزود: بحث آموزش در فنی و حرفه‌ای نیازمند وجود امکانات و نیروی انسانی است که باید برای ترویج این آموزش‌ها مسئولان ما را یاری کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار