تحصيل 147 طلبه خواهردرملاير

مدير حوزه علميه حضرت زينب (س) ملاير از تحصيل 147 طلبه در اين حوزه خبر داد.
کد خبر: ۶۶۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴ 26 July 2015

مدير حوزه علميه حضرت زينب (س) ملاير از تحصيل 147 طلبه در اين حوزه خبر داد.

به گزارش فارس؛پروانه ترکمان حوزه علميه را مرکز دینی و پرورش طلابی دانست که در راستای ترویج دین و فرهنگ اسلامی تلاش می کنند.

وی با اشاره به شرایط فعلی تحصيل علم و دانش برای زنان جامعه به ویژه در حوزههای علميه گفت: در گذشته

چنين امکاناتی مهيا نبود که به برکت انقلاب اسلامی امروز این شرایط فراهم شده است.

مدیر حوزه علميه حضرت زینب (س) ملایر با اشاره به فعاليت حوزه علميه خواهران ملایر عنوان کرد: ساختمان جدید این حوزه با 2 هزار متر زیربنا و بر اساس استانداردهای معماری، شهریور 88 احداث شد.

وی از پذیرش 62 طلبه خواهر در سال تحصيلی جدید در این مرکز خبر داد و افزود: در حال حاضر 147 طلبه خواهر در این مرکز در حال تحصيل هستند که تعداد آنها با ورودیهای جدید به 210 نفر خواهد رسيد.

ترکماناسدی تصریح کرد: خواهران طلبه پس از گذراندن 190 واحد درسی و ارائه پایاننامه مدرک سطح دو که معادل کارشناسی است دریافت کرده و بعد از فارغالتحصيلی به عنوان مبلغه در سطوح مختلف جامعه فعاليت خواهند داشت.

وی با اشاره به فعاليتهای حوزه علميه خواهران ملایر در بخشهای مختلف گفت: در حوزه علميه ملایر طلاب علاوه بر کتابهای درسی در کلاسهای فرهنگی و اخلاق، برنامهها و کلاسهای قرآنی شامل مفاهيم قرآنی، تجوید، حفظ قرآن و نهجالبلاغه و بحث پژوهش و تحقيق فعاليت دارند.

مدیر حوزه علميه حضرت زینب (س) ملایر، نبود امکانات از جمله اساتيد دکتری را یکی از موارد نبود مقطع کارشناسی ارشد در این حوزه دانست و افزود: در حال حاضر کادر اداری حوزه در فضای مجازی مشغول تحصيل در سطح کارشناسی ارشد هستند.

وی با بيان اینکه حوزه علميه خواهران از نظر کيفی و کمی در حد مطلوب و موفقی به سر میبرد خاطرنشان کرد: تلاش ما در این است افرادی را تربيت کنيم که از فکر و اندیشه آنها برای پيشبرد فرهنگ اسلامی و ترویج مسائل دینی در جامعه استفاده شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار