برقراری ارتباط مستمر بین دانشگاه و صنعت

معاون پارک علم و فناوری اردبیل گفت: پارک علم و فناوری آمادگی دارد تا در برقراری ارتباط بین دانشگاه و صنعت بیشتر از ین تلاش کرده و با جدیت ورود پیدا کند.
کد خبر: ۶۶۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷ 25 July 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محسن دیندار صبح امروز در نشست مشترک حوزه دانشگاه و صنعت در اردبیل اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از راه‌های حل مشکلات و ایجاد بسترهای لازم برای ثمربخشی امر تحقیق و توسعه مراکز تولیدی و صنعتی بوده که با برقراری ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی خروجی آن مثبت خواهد بود امیدواریم در این فرایند یک حرکت رو به‌ جلو و موثری را شاهد باشیم.

وی یادآور شد: این موضوع می‌تواند اسباب توسعه کارآفرینی را نیز در دانشگاه‌ها به معنای واقعی فراهم کند. پارک علم و فناوری آمادگی خود را برای تهیه و تدارک ساز و کارهای لازم با هدف برقراری ارتباط مراکز علمی و صنعتی فراهم کرده و قطعا واحدهای تحقیق و توسعه در این زمینه می‌تواند با تعامل بیشتر اقدامات لازم و جدی را انجام دهند.

دیندار با بیان اینکه نقش اساسی تحقیق و توسعه در فرایند فعالیت‌های مبتنی بر بازار و عرضه کیفی محصولات در مراکز صنعتی زمینه حرکت خوب و مفید را فراهم می‌کند، بیان کرد: این حرکت می‌تواند راه‌ حلی مناسب برای جلوگیری از مشکلات و نارسایی‌های سرمایه‌گذاری و موفقیت بیشتر در توانمندی حوزه کارآفرینی و ایجاد اشتغال مفید و موثر باشد.

این مسئول ضرورت ارتباط گیری قوی بین دانشگاه و صنعت را یادآور شد و گفت: در این بین بستری را پارک علم و فناوری فراهم کرده تا توسعه صنعتی با تکیه بر علوم و فنون جدید اتفاق بیفتد.

معاون پارک علم و فناوری اردبیل بیان کرد: پارک آمادگی خود را اعلام کرده است تا بستر و زمینه‌ای فراهم آید که بتوان خروجی مثبتی را از عرصه فناوری‌های جدید در تعامل با مراکز تولیدی و صنعتی به وجود آورده و حرکت سازنده‌ای را در استان در مسیر ایجاد اشتغال پایدار به وجود آورد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار