ارتباط بیمه تامین اجتماعی واتحادیه هاضعیف است

معاون بیمه ای اداره کل تامین اجتماعی استان همدان با اشاره به کم بودن ارتباط بین اصناف و بیمه تامین اجتماعی، گفت: اتحادیه های صنفی باید ارتباط خود را با تامین اجتماعی بیشتر کنند.
کد خبر: ۶۵۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴ 24 July 2015
معاون بیمه ای اداره کل تامین اجتماعی استان همدان با اشاره به کم بودن ارتباط بین اصناف و بیمه تامین اجتماعی، گفت: اتحادیه های صنفی باید ارتباط خود را با تامین اجتماعی بیشتر کنند.

به گزارش مهر،صلاح سرایوند در اجلاس تیرماه سال ۹۴ اتاق اصناف همدان با اشاره به اینکه موضوع تامین اجتماعی موضوعی مفصل است، اظهار داشت: در حال حاضر نیاز به برگزاری کلاس های آموزشی در خصوص بیمه برای اتحادیه های صنفی مختلف در استان همدان ضروری است.

وی افزود: متاسفانه ارتباط تامین اجتماعی و اصناف کم است و نیاز به پررنگ شدن روابط به شدت حس می شود.

معاون بیمه ای اداره کل تامین اجتماعی استان همدان با اشاره به سابقه ارتباط نامطلوب تامین اجتماعی و اتحادیه های صنفی در گذشته، ادامه داد: تغییر دستورالعمل ها ایجاب می کند تا برنامه مشترکی بین این دو ایجاد شود.

سرایوند با بیان اینکه مشکلاتی در خصوص بیمه برای برخی کارفرمایان ایجاد شده، گفت: این مشکلات منجر به تحمیل هزینه های بسیار به برخی کارفرمایان شده که ممکن است از آن بی اطلاع بوده باشند.

وی با اشاره به ماده ۱۴۸ قانون کار، ادامه داد: از جمله این مشکلات اینست که برخی افراد سابقه کاری بیش از ۳۰ سال داشته اند و کارفرما حق بیمه را نپرداخته و اکنون با گرفتن رای، فرد توانسته میلیون ها تومان هزینه به کارفرمای صنفی تحمیل کند.

معاون بیمه ای اداره کل تامین اجتماعی استان همدان با افزودن این مطلب که اکنون این موضوع در بسیاری از مشاغل سخت و زیان آور مطرح شده، گفت: این مشکلات باید بطور مفصل از سوی کارشناسان بیمه مطرح و نکات لازم به اتحادیه های صنفی آموزش داده شود.

سرایوند با تاکید براینکه اتحادیه های صنفی باید ارتباط خود را با تامین اجتماعی بیشتر کنند، یادآور شد: با این ارتباط به طور حتم اصناف با مقررات آشنا خواهند شد.

وی با اعلام اینکه بیمه نمی خواهد هزینه ای به اصناف تحمیل شود، ادامه داد: اصناف مختلف با دیدن آموزش های لازم در زمینه بیمه مشمول جریمه نخواهند شد.

معاون بیمه ای اداره کل تامین اجتماعی استان همدان با اشاره به کاهش نقدینگی در بیمه تامین اجتماعی، افزود: بیمه تامین اجتماعی با بیشترین تعهد و کمترین حق بیمه، مجبور به گرفتن وام هایی شده است.

سرایوند تاکید کرد: اصناف همدان حداقل حق بیمه ها را پرداخت می کنند.

وی با اشاره به بهره مندی ۲۲ هزار نفر از بیمه صنایع دستی قالیبافی در همدان، اعلام کرد: این افراد باید به ۱۱ هزار نفر کاهش یابند، چراکه حق برخی در خصوص بیمه ضایع می گردد و برخی دیگر در این زمینه سواستفاده می کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار