حضور 2800 توریست غیر مسلمان در حرم بانوی کرامت

در سه ماه نخست سال 94 بیش از 2 هزار و 800 توریست از کشورهای غیر مسلمان در حرم مطهرحضرت فاطمه معصومه(س) حضور یافتند.
کد خبر: ۶۵۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴ 23 July 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، در سه ماه نخست سال 94 بیش از 2 هزار و 800 توریست از کشورهای غیر مسلمان در  حرم مطهرحضرت فاطمه معصومه(س) حضور یافتند.

بیش از 85 درصد این بازدیدکنندگان را توریست‌های اروپایی تشکیل می‌داند و توریست‌های آلمانی و ایتالیایی همواره بیشترین آمار را دارند، این در حالی است که رسانه‌های غربی، در راستای اسلام هراسی و ایران هراسی همه روزه اکاذیب بسیاری علیه اسلام و ایران منتشر می‌کنند.

اداره اطلاع رسانی و تشریفات برای سرویس دهی هرچه بهتر به مسافران غربی، کتابچه راهنمائی زائر به زبان انگلیسی، عربی و اردو را تهیه کرده است و انتشار آن به زبان‌های اسپانیولی، فرانسوی، آذری و ترکی در دست اقدام دارد.

علاوه بر آن بروشورهایی درباره حضرت فاطمه معصومه (س)، اصول دین اسلام، جایگاه حضرت عیسی و حضرت مریم علیهماالسلام در اسلام و سایر موضوعات مرتبط به زبان‌های مختلف در اختیار توریست‌ها قرار می‌گیرد و همچنین برخی کتب تخصصی به زبان انگلیسی برای توریست‌های فرهیخته و علاقمند تهیه شده که در صورت لزوم به آنان اهدا می‌شود.

این بازدیدکنندگان در قالب گروه‌های چند نفره سازماندهی می‌شوند و همراه با مترجمان مجرب، برای آشنایی هر بیشتر با فرهنگ اسلامی ایرانی به حرم گردی می‌پردازند، پس از آن در صورت تمایل گردشگران، نشست‌های صمیمی در خصوص مسائل مذهبی و جاری جهان اسلام و سایر ادیان توسط کارشناسان مذهبی برگزار شده و میهمانان در فضایی دوستانه، پرسش‌ها و نظرات خود را مطرح می‌کنند.

اکثر مهمانان در حالی که از این سفر بسیار خرسندند، می‌گویند که در شبکه‌های اجتماعی، سایت و وبلاگ‌هایشان از دروغ بودن اخبار رسانه‌هایشان در مورد اسلام و ایران پرده برداری می‌کنند.

اکثر این گردشگران از محیط معنوی این بارگاه ملکوتی اظهار شگفتی کرده و گاها مشاهده می‌شود که برخی از آنان به شدت منقلب می‌شوند و حتی با حالت تضرع و گریان برای اخذ حاجات خویش دعا می‌کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار